فریلنسینگ و عکاس و فیلمبردار

فریلنسینگ و عکاس و فیلمبردار
تاریخ: 2021/05/22
بازدید: 727 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

از فریلنسینگ چه می دانید؟

چنانچه شما فردی هستید که علاقه دارید کنترل و آزادی بیشتری در زندگی حرفه ای‌تان داشته باشید، فریلنسینگ یا آزادکاری می‌تواند برایتان گزینه‌ای مناسب باشد. در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه می‌توانید به عنوان یک عکاس و فیلمبردار فریلنسر، کسب‌ و کار خود را داشته باشید یا برای شرکت‌ها و افراد دیگر دورکاری کنید.

 

عکاسی

برای هر کسب و کاری ، عکاسی همیشه لازم است. فریلنسرهای عکاسی به طور معمول در یکی از بخش های زیر عکاسی انجام می دهند :

  • عکس محصول
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاس خبرنگار
  • عکاس املاک و مستغلات
  • عکاس عروسی / پرتره
  • عکاس مد
فریلنسینگ و عکاس و فیلمبردار

فریلنسینگ و عکاس

فیلمبرداری

در کنار عکاسی ، فیلمبرداری و تولید محتواهای جذاب برای مخاطب بسیار جذاب و دیدنی است. از آنجا که فیلمبرداری یک حرفه تخصصی است ، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها تصمیم به برون سپاری خدمات زیر را دارند که از خدمات ویدئویی مستقل استفاده کنند. به طور کلی فیلمبردار ها در بخش های زیر فعالیت می کنند.

  • فیلمبردار تجاری
  • کارگردان
  • تهيه كننده
  • ویرایشگر فیلم
  • طراح تنظیم
  • دستیار تولید
فریلنسینگ و فیلمبردار

فریلنسینگ و فیلمبردار

چگونه در زمینه عکاسی و فیلمبرداری یک فریلنسر باشیم؟

برای فریلنسر شدن در زمینه عکاسی و فیلمبرداری مراحلی وجود دارد که می توانید آن ها را دنبال کنید تا هرچه سریع تر به یک عکاس و فیلمبردار مستقل و موفق تبدیل شوید. همه مواردی را که در ادامه به شما می گوییم را در ذهن داشته باشید چرا که همه آن ها به نتیجه نهایی اضافه می کنند و باعث می شود که به یک فرد حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

در ابتدا شما نمی توانید همه ی جوانب حرفه را به یکباره بیاموزید. ببینید چه چیزی مفید است و چه شرایطی را دوست دارید ، شرایط بازار و درخواست های کارفرماها را درک کنید و انواع مختلف مردم را بشناسید. در این حرفه شما باید پشتکار داشته باشید ، تمام تلاش خود را بکنید ، از پرسیدن و کشف چیزها نترسید و در راه از آن لذت ببرید.

چگونه در زمینه عکاسی و فیلمبرداری یک فریلنسر باشیم؟

چگونه در زمینه عکاسی و فیلمبرداری یک فریلنسر باشیم؟

یک عکاس فریلنسر چه کاری انجام می دهد؟

به زبان ساده – یک عکاس فریلنس، عکس می گیرد. گاهی اوقات توسط کارفرمایان استخدام می شوید ، گاهی اوقات خودتان عکاسی انجام می دهید و آن ها را می فروشید . در هر صورت ، هدف شما گرفتن عکس با کیفیت و فروش آن ها است.

چگونه در این حرفه یک فریلنسر موفق بشویم؟

تجهیزات با کیفیت بالا خریداری کنید

اولین چیزی که باید دقت داشته باشید ، سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات مناسب است . به طور کلی تجهیزات با کیفیت به طور قابل توجهی کیفیت کار یک عکاس را افزایش می دهد. هزینه متوسط یک دوربین حرفه ای سطح بالا حدود 2400 دلار است. ولی در ابتدای کار، شما برای کارتان به گرانترین دوربین نیاز ندارید. یک دوربین محبوب برای عکاسان فریلنس Canon EOS Rebel SL3 است. یکی دیگر از گزینه های خوب دیگر ، که از لنزهای رو به رشد نیز برخوردار است ،  Panasonic Lumix GH5 است.

تجهیزات با کیفیت بالا خریداری کنید

تجهیزات با کیفیت بالا خریداری کنید

چنانچه بخواهید مشتریان بالقوه خود را با نمونه های عکاسی خود تحت تأثیر قرار دهید یا حتی تمام مراحل چاپ تصویر را نیز خودتان انجام دهید ، ممکن است به یک چاپگر حرفه ای نیز نیاز داشته باشید . البته ممکن است بهتر باشد در ابتدای شروع کارتان، بخش چاپ را به یک متخصص چاپ بسپارید. این کار هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی کار شما را کاهش می دهد و فضای بیشتری برای کسب مشتری بیشتر و بهبود مهارت هایتان ایجاد می کند.

یک وب سایت ایجاد کنید

وب سایت شما پیشگام تجارت عکاسی شما است. بدون شک ، مکانی خواهد بود که اکثر افراد هنگام تصمیم به استخدام شما برای کار به عنوان یک عکاس و فیلمبردار فریلنسر ، در مورد شما قضاوت می کنند. بنابراین تلاش و سرمایه گذاری شما بر روی یک وبسایت حرفه ای قطعا با ارزش خواهد بود . انجام این کار یکی از کلیدهای مهم موفقیت برای یک فریلنسر بودن است. برای انتخاب تصاویر و نمونه کار در وبسایتتان دقت کافی داشته باشید . فراموش نکنید که “کمتر بیشتر است” .

یک وب سایت ایجاد کنید

یک وب سایت ایجاد کنید

شروع یک پروژه در ابتدای کار

اگر تازه شروع کرده اید و فکر می کنید “خوب ، من حتی چیزهای زیادی برای ساختن یک وب سایت ندارم” ، وقت آن است که پروژه ای شخصی کار کنید یعنی چند عکس با دوستان و خانواده خود بگیرید .ممکن است شما از روز اول درآمدی نخواهید داشت ، اما با گذشت زمان این شرایط بهبود می یابد و پروژه های خوبی به شما پیشنهاد خواهد شد .

با مدل های مشتاق که مایل به کار در ازای عکس های رایگان هستند تماس بگیرید. این بهترین روش برای کسب تجربه بدون فشار آشکار یک شغل با حقوق است. و تا زمانی که کاری که تولید می کنید از استاندارد و مهارت بالایی برخوردار باشد ، هیچ کس اهمیتی نمی دهد که این کار را رایگان انجام می دهید. تنها چیزی که مشتریان مشاهده خواهند کرد این است که آیا توانایی شما به عنوان یک عکاس مستقل برای آن ها مناسب است یا خیر.

شروع یک پروژه در ابتدای کار

شروع یک پروژه در ابتدای کار

ابزارهای عالی ای وجود دارد که می تواند کمک بزرگی برای شما باشد . به عنوان مثال ، پلاگین هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند نمونه کارهای عکاسی آنلاین را بسازید. همچنین می توانید صفحاتی ایجاد کنید که به عنوان نمونه کارها در شبکه های اجتماعی عمل می کنند. ایجاد یک صفحه اینستاگرام که در آن کارهای خود را ارسال می کنید در کمترین زمان به دست افراد می رسد. شبکه های اجتماعی گاهی معجزه می کنند!

فراموش نکنید که همیشه گزینه تبلیغات کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد. فقط وبلاگ خود را در سیستم عامل ها و گروه های مختلف به اشتراک بگذارید که می توانند به کاری که شما انجام می دهید علاقه مند شوند.

نمونه کار (پورتفولیو) بسازید

هر عکاس و فیلمبردار فریلنسر به یک نمونه کار بسیار قوی احتیاج دارد تا بتواند به جذب مشتریان بپردازد. اگر در ابتدای شروع به کار هستید و نمونه کاری ندارید پیشنهاد می شود چند کار را به صورت رایگان انجام دهید تا بتوانید به ایجاد پورتفولیوی خود بپردازید. پس از انجام چندین کار به صورت رایگان، آن‌ ها را در سایت خود بارگذاری کنید .

نمونه کار (پورتفولیو) بسازید

نمونه کار (پورتفولیو) بسازید

برای بارگذاری محتواهای وب سایتتان به موارد زیر دقت کنید:

  • تصاویر و فیلم ها دارای طراحی ساده ، تمیز و مدرن باشد
  • تصاویر شما به گونه ای باشند که بینندگان بتوانند تصاویر را از نزدیک بررسی کنند.
  • وبسایت شما شامل صفحه “درباره من” و اطلاعات تماس باشد. اطلاعات تماس دسترسی افراد با شما را آسان می کند.
  • اگر فیلم و تبلیغات دارید ، آن ها را در وب سایت خود اضافه کنید.
  • برای تمام ژانرهای عکاسی که برای امرار معاش خود انجام می دهید ، باید یک مجموعه کوچک از بهترین عکس های خود داشته باشید.
  • سعی کنید تصاویر و فیلم های وبسایت را به روز نگه دارید. وب سایت شما پنجره ای به دنیای خارج از کشور است.

در کارگاه‌های آموزشی مختلف شرکت کنید.

شما با شرکت در کارگاه های آموزشی علاوه بر ارتقا مهارت ها ، افزایش کیفیت کاری خود و تجدید شور و اشتیاق خود برای کار کردن ، می تواند فرصتی به منطور رشد و گسترش شبکه‌ی کاری خود و دریافت حمایت و پشتیبانی از سایر عکاسان و فیلمبرداران فریلنسر نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تحصیل در رشته فیلمبرداری و عکاسی

برای اینکه فیلمبردار و عکاس مستقل باشید ، باید راه خود را در این زمینه بدانید. آیا به مدرک دانشگاهی یا گواهینامه ویژه نیاز دارید؟ نه واقعاً ، ولی به این معنا نیست که شما نباید هیچ نوعی آموزش ببینید.

تحصیل در رشته فیلمبرداری و عکاسی

تحصیل در رشته فیلمبرداری و عکاسی

از طرف دیگر ، توجه به این نکته مهم است که برخی از مشتریان ترجیح می دهند شما مدرک تحصیلی داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فیلمبردار مستقل ایستگاه های خبری باشید ، ممکن است به مدارک تحصیلی شما نیاز باشد، یا حداقل با این مدارک احتمال استخدام شما بیشتر است. سپس ، اگر کار شما به اندازه کافی خوب باشد ، کارفرمایان ممکن است بیشتر از صلاحیت شما به فیلم شما علاقه مند شوند.

نظم داشته باشید

به عنوان یک فریلنسر ، تقریباً همه کارها را باید به تنهایی انجام دهید ، بنابراین مجبور خواهید شد بسیاری از کارها را یک باره و در یک زمان انجام دهید ، پس بهتر است برنامه داشته باشید و به آن پایبند باشید.

وقت شناس باشید

اطمینان یکی از مواردی است که کارفرمایان به آن توجه می کنند و در نتیجه کار شما بسیار مهم است. اگر پروژه را دیر شروع کنید کارفرمای شما تمایل کمتری به ادامه روند پروژه با شما خواهد داشت.

وقت شناس باشید

وقت شناس باشید

نترسید

مشاغل آزاد برای عکاسی برای مبتدیان می تواند بسیار ترسناک باشد – شما به عنوان تنها عضو شرکت ، مسئول همه امور خواهید بود و این واقعیت می تواند اضطراب زیادی ایجاد کند. این اضطراب و ترس برای همه اتفاق می افتد، نگران شکست نباشید. اعتماد به نفس داشته باشید و ذهنیت مثبتی داشته باشید تا کارهایتان به ثمر برسد.

تعیین نرخ کار

بهتر است برای شروع پروژه، هنگام مذاکره در مورد هزینه با مشتری بالقوه ، یک ایده در مورد نرخ های فعلی داشته باشید. برخی از مشتریان ممکن است به صورت ساعتی هزینه را بپردازند. ولی اکثر آن ها پس از اتمام کار خود ، هزینه ثابت را پرداخت می کنند.

شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که با چه نوع مشتری هایی می خواهید کار کنید و مخاطبان هدف شما براساس نوع عکاسی فریلنس چه کسانی هستند . گروه های مشتری را بر اساس پارامترهای مختلف مانند صنعتی که از آن می آیند ، میزان پولی که می توانند صرف کنند ، موقعیت جغرافیایی آن ها و غیره تقسیم بندی کنید.

در هنگام صحبت در خصوص پروژه با کارفرمای خود، سعی کنید سوالات زیادی بپرسید و تا متوجه بشوید که آن ها دقیقا چه می خواهند. میزان کار را در نظر بگیرید و هزینه های خود را متناسب با آن تنظیم کنید. اگر برای صحبت در خصوص هزینه ها مشکلی دارید،  فقط کافی است از کارفرما بپرسید “بودجه شما چقدر است؟

مشتری خود را منتظر نگذارید

چنانچه کارفرمایی برای انجام کار به شما پیام داد، به انتظار گذاشتن آن حتی برای یک روز هم اشتباه است ، چرا که ممکن است در یک زمان با عکاسان فریلنس دیگری تماس گرفته باشد و شما را کاملا فراموش کرده باشد. گفتگو را هر چه سریع تر انجام دهید. یک عکاس فریلنس بودن آسان نیست ، اما اگر به اندازه کافی تلاش کنید ارزشش را دارد.

مشتریان ایده آل خود را مشخص کنید

مشتریان ایده آل خود را مشخص کنید

مشتریان ایده آل خود را مشخص کنید

تماس با مشتریان بالقوه (افراد احتمالی) برای معرفی خود (و به اشتراک گذاشتن پیوند به وب سایت خود) می تواند کمک زیادی کند ، به ویژه هنگامی که می خواهید یک عکاس مستقل شوید. وقت بگذارید و به این فکر کنید که دوست دارید مشاغل شما از کجا بیایند و بهترین راه های دستیابی به آن افراد را کشف کنید. این می تواند به تعریف مشتری ایده آل / رویایی قبل از انجام این کار کمک کند زیرا هدف قرار دادن شخصی که نمی توانید تعریف کنید دشوار است. این موارد ممکن است اکنون ترسناک به نظر برسد ، اما اگر عادت کنید که یک عکاس مستقل باشید ، همه چیز آسان تر به نظر می رسد.

سایت هایی که می توانید در آن به کار فریلنسری عکاسی و فیلمبرداری بپردازید

Flexjobs

Flexjobs یک سایت شغلی آنلاین است. FlexJobs هر از چند گاهی کدهای تبلیغاتی ارائه می دهد که معمولاً در صفحات Facebook و Twitter آن ها به اشتراک گذاشته می شود.

سایت هایی که می توانید در آن به کار فریلنسری عکاسی و فیلمبرداری بپردازید

Upwork

Upwork یک بازار آزاد آزاد محبوب است که بیش از 5 میلیون شرکت در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. برای یک عکاس و یا فیلمبردار تازه کار ، این سایت می تواند یک روش خوب برای به دست آوردن تجربه ارزشمند در پروژه های اولیه شما باشد.

Fiverr

دقیقاً مانند Upwork ، Fiverr نیز بازار آزاد دیگری است که می توانید در  این سایت ثبتنام کنید و به کسب درآمد بپردازید.

JournalismJobs.com

اگر اهل عکاسی خبرنگاری هستید ، JournalismJobs در نقش رسانه های تمام وقت ، نیمه وقت ، مستقل و قراردادی تخصص دارد. این سایت از سال 1998 شروع به کار کرده است و اکثر شرکت های بزرگ رسانه ای از جمله ESPN ، National Geographic ، USA Today ، CNN ، Forbes و Reuters از آن برای تبلیغ استفاده می کنند.

The Creative Loft

Creative Loft یک سایت شغلی مخصوص متخصصان خلاق ، از جمله عکاسان است. بسیاری از نمایشنامه های سایت آن ها نقش های عکاسی ، مد و طراحی داخلی است. آنها هر هفته صدها شغل عکاسی در سایت انتشار می دهند.

Social media sites

شبکه های اجتماعی برای توسعه برندینگ خود به شما بسیار کمک می کند. ارسال عکس های خود و همچنین شرکت در مکالمات در فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و LinkedIn می تواند به شما در رشد شبکه کمک کند. به ویژه در فیس بوک ، ده ها گروه عکاسی وجود دارد.

مزیت دیگر شبکه های اجتماعی این است که اگر افراد زیادی را جذب کنید ، می توانید وارد بازاریابی اینفلوئنسر شوید. ممکن است مشتری ها برای تبلیغ محصولات یا خدماتشان به شما پول بدهند.

Airbnb و Obeo

Airbnb و Obeo همیشه به دنبال عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای می گردند. اگر در زمینه عکاسی و فیلمبرداری تخصص دارید در این سایت ثبتنام کنید و برای دریافت پروژه اقدام کنید.

Airbnb و Obeo

Airbnb و Obeo

Oyster

اگر شما کسی هستید که در عکاسی سفر تخصص دارید ، در این سایت نام نویسی کنید. این موقعیت برای شما ایجاد می شود که برای گرفتن عکس از مقصد سفر ، هتل ها و جاذبه های گردشگری بتوانید کسب درآمد داشته باشید .

Shutterstock

بخش عظیمی از آنچه شاتر استوک ارائه می دهد بخش عکس ها است . توجه داشته باشید که امروزه این سایت به یک پلت فرم بزرگ برای ویدئو کلیپ تبدیل شده است. شما می توانید به راحتی از این سایت برای پروژه های ویدئویی خود استفاده کنید. دسته بندی های متنوعی برای این بخش وجود دارد مانند: فوتبال ، ورزش ، عروسی، کودک و … که معمولا کلیپ ها از چند ثانیه تا ۱ دقیقه است.

Depositphotos

سایت Depositphotos در بین طراحان ایرانی جزء 3 انتخاب اول جهت تهیه تصاویر مورد نظرشان می باشد . در این سایت عکاسان و هنرمندان می توانند آثار خود را به فروش برسانند.

میزان درآمد عکاس و فیلمبردار فریلنسر

عکاسان حرفه ای معمولاً هر ساعت 100 تا 250 دلار یا هر تصویر ویرایش نهایی حدود 25 تا 100 دلار هزینه دریافت می کنند. و میزان حقوق هر فیلمبردار به طور متوسط معادل 28.76 دلار در ساعت است.

میزان درآمد عکاس و فیلمبردار فریلنسر

میزان درآمد عکاس و فیلمبردار فریلنسر

در تمام این مراحل ، به یاد داشته باشید که یک عکاس و فیلمبردار فریلنس بودن دشوار است ، اما غیرممکن نیست. بزرگترین قسمت یک عکاس و فیلمبردار فریلنسر حرفه ای بودن، اعتقاد به خود و اعتماد به توانایی های خود است. اعتقاد داشتن به خود و مهارت های خود اولین قدم است . مطمئناً مانند همه عکاسان و فیلمبرداران فریلنسر مرتکب اشتباه می شوید ولی نگران نباشید. با کسب مهارت در این زمینه می توانید اشتباهات را به حداقل برسانید.

ایجاد یک تجارت موفق مستقل در زمینه عکاسی کار راحتی نیست اما اگر از آن لذت ببرید – در طولانی مدت مطمئناً ارزش آن را خواهد داشت. ترفندی که باید استفاده کنید تلاش برای برقراری ارتباط با سایر عکاسان مستقل برای مشاوره و راهنمایی است. سعی کنید با چنین افرادی ملاقات کنید.

 

 

 

 

دسته بندی ها