پر تقاضاترین رشته ها در بازار فریلنسینگ چیست؟

پر تقاضاترین رشته ها در بازار فریلنسینگ چیست؟
تاریخ: 2021/05/17
بازدید: 547 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

فریلنسر کسی است که پروژه‌های مختلف شرکتی را بدون حضور در آن شرکت انجام می‌دهد. فریلنسر معمولاً به عنوان شغل دوم به حساب می‌آید و کسانی که جویای شغل دوم هستند می‌توانند فریلنسر شوند.

فریلنسر شدن و کار کردن به صورت دورکاری هرساله رو به افزایش است. این نوع سبک کار کردن به دلیل آزادی انتخاب ساعت کار، تعادل مابین کار، درآمد، هزینه و سبک زندگی، داشتن فرصت کار در پروژه‌های مختلف طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است. درواقع فریلنسینگ زندگی شما را تغییر خواهد داد. فریلنسینگ می‌تواند راهی مطمئن و دلپذیر برای برقراری تعادل مابین همه موارد باشد.

چنانچه قصد دارید فریلنسر را به عنوان کار دوم و یا حتی کار اصلی انتخاب و مشغول به کار بشوید انتخاب حیطه کاری مهم و حیاتی است. چرا که همانند دیگر مشاغل، دورکاری نیز دارای مرتبه و درآمدهای زیاد یا کم است.

اما چه مشاغلی به صورت دورکاری می‌توانند درآمد مناسب و راضی کننده‌ای داشته باشند؟ در ادامه به معرفی برخی از پرتقاضاترین رشته‌ها در کار فریلنسری می‌پردازیم.

طراح وب

طراح وب

1. طراح وب (UI/UX)

طراحان وب برای وب‌سایت‌ها و صفحات وب که متن، عکس، گرافیک، صدا و فیلم را نمایش می‌دهند، برنامه‌ریزی و کد می‌نویسند. طراحان وظیفه برنامه ریزی طرح کلی وب سایت را بر عهده دارند و ممکن است اغلب با چندین مشتری در طول زمان برای به روز نگه داشتن وب‌سایت‌ها، ایجاد پرونده‌های پشتیبان، حل مشکلات کد و ویرایش و نوشتن محتوا کار کنند. پس برای اینکه یک توسعه دهنده وب مستقل و موفق باشید، باید تعادل مهارت‌های کدنویسی و کسب و کار را داشته باشید.

از توسعه دهندگان وب انتظار می‌رود نحوه کدگذاری را بدانند. می‌توانید با یادگیری HTML ، CSS ، Javascript شروع کنید.

شما حداقل فقط با دانش HTML و CSS می‌توانید به صورت فریلنسر در این حیطه مشغول به کار بشوید. اگر علاقه زیادی به کدنویسی ندارید می‌توانید از CMS مانند WordPress یا WebFlow نیز استفاده کنید. بسیاری از فریلنسرهای موفق این مسیر را طی می‌کنند.

جنبه زیبایی‌شناسی در بخش طراحی یک نکته مهم است. منظور از جنبه‌های زیبایی‌شناسی، انتخاب رنگ‌ها، قلم، طرح و تصاویر مناسب است که باعث ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای می‌شود. علاوه بر در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی، ایجاد صفحاتی که استفاده آسان برای بازار هدف دارد بسیار مهم است.

مثلاً، یک وب سایت با هدف فعالیت در زمینه کودکان باید توجه کودک را به خود جلب کند. بهتر است در آن از رنگ‌های روشن، قلم خوانا، تصاویر زیاد و متن زیاد استفاده شود. این کار باعث می‌شود سایت سرگرم کننده، تعاملی و قابل فهم باشد. از جهت دیگر، یک وب سایت با هدف فعالیت پزشکی، لحن جدی‌تری را شامل می‌شود، بنابراین می‌توان رنگ‌ها، قلم حرفه‌ای‌تر، محتوای بیشتری و تصاویر را با موضوع را استفاده کرد.

مسئولیت‌های یک طراح وب:

  1. ایجاد طراحی وب سایت
  2. تولید سایت‌های نمونه
  3. دیدار با مشتریان برای بحث در مورد نیازها و/یا پیشرفت پروژه
  4. نمایش و دریافت بازخورد درباره سایت‌های پیش نویس
  5. به روز بودن در زمینه فناوری و نرم‌افزار
  6. توسعه مهارت‌ها و مهارت در نرم افزار/زبان‌های برنامه نویسی مناسب مانند HTML و Javascript
  7. رتوش دیجیتال و ویرایش تصویر

وب سایت نمونه کار خود را بسازید

یک وب سایت برای مشتریان بالقوة شما امکان تصمیم‌گیری بر نحوه کار کرد شما را به آن‌ها می‌دهد. از این طریق آن‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا توانایی‌های شما با نیازها و انتظارات آن‌ها مطابقت دارد یا خیر.

پروژه‌هایی را برای نمایش نمونه کارهای خود بسازید

توجه داشته باشید که اگر فرصتی برای انجام همه پروژه‌ها به تنهایی داشته‌اید، آن‌ها را در وب سایت خود نمایش دهید. در غیر این صورت، روی پروژه‌ای برای نشان دادن نمونه کار خود کار کنید. به یاد داشته باشید، هدف در اینجا نمایش مهارت‌های برنامه نویسی شماست، بنابراین واقعاً توانایی‌های خود را گسترش داده و چیزی تولید کنید که بتوانید به آن افتخار کنید.

میانگین حقوق یک طراح وب 45،390 دلار در سال است.

 

2. برنامه نویس کامپیوتر

در صورتی که مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، ریاضیات و یا سیستم‌های اطلاعاتی اخذ کرده باشید، شانس شما برای استخدام به عنوان یک برنامه نویس رایانه بهتر خواهد بود. دقت داشته باشید که تجربه کاری هم مانند مدرک در این زمینه ارزشمند و مهم است. هنگامی که در حیطه برنامه‌نویسی کامپیوتر کار می‌کنید، باید مهارت‌های خود را با یادگیری زبان‌های برنامه نویسی به‌روز نگه دارید.

مهارت استفاده از زبان‌های برنامه نویسی رایانه برای درک، اصلاح یا ایجاد هر چیزی بین وب‌سایت‌ها، برنامه‌های رایانه‌ای و حتی نرم‌افزارهای تعبیه شده است که سخت‌افزار خاصی را کنترل می‌کنند.

به عبارتی، برنامه نویسی کامپیوتر یک مهارت گسترده، برنامه نویسی با طعم‌های مختلفی از زبان‌ها و گرایش‌ها ارائه می‌شود و در سراسر جهان برای اهداف مختلفی مانند تحقیقات علمی، توسعه برنامه‌های تجاری استفاده می‌شود. برای هر کسب‌وکاری که به توسعه نرم‌افزار خود و یا خودکار سازی برخی از فرایندهای خود علاقه‌مند است، برنامه نویسی می‌تواند مهارت ارزشمندی باشد.

برنامه نویسان رایانه‌ای مانند طراحان و نویسندگان، به طور معمول این کار را به صورت قراردادی انجام می‌دهند و ممکن است با چندین مشتری کار کنند. این متخصصان، نرم‌افزار و برنامه‌های رایانه‌ای را توسعه می‌دهند و مشاوره‌هایی را برای بهترین راه‌حل‌های فنی برای نیازهای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

برنامه نویسان برای سیستم‌عامل‌ها برنامه‌های کد و نرم‌افزاری ایجاد می‌کنند. کد برنامه نویس، طرح‌ها را به دستورالعمل‌های رایانه برای پیگیری تبدیل می‌کند. برای این که یک برنامه نویس کامپیوتر بشوید به توانایی نوشتن برنامه‌ها به زبان‌های مختلف رایانه‌ای مانند C ++ و Java  نیاز دارید.

متوسط حقوق یک برنامه نویس 47،714 دلار در سال است.

3. طراح گرافیک

طراحان گرافیک مفاهیم بصری را با دست یا با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتر ایجاد می‌کنند. این افراد از طریق فرم‌های هنری فیزیکی و مجازی که شامل تصاویر، کلمات یا گرافیک است، ایده‌هایی را برای الهام بخشیدن، آگاهی دادن یا جذب مشتری ایجاد می‌کنند.

در چند وقت اخیر، طراحی گرافیک به یکی از خلاق‌ترین صنایع تبدیل شده است که رشد سریع داشته و تقاضای زیادی دارد.

یک طراح گرافیک، حرفه‌ای خلاق است که با استفاده از تصاویر بصری طراحی می‌کند. وظیفه آن‌ها جمع‌آوری تصاویر و گرافیک‌ها با استفاده از ابزار و فناوری است.

طراحان گرافیک با مشتری‌های مختلف کار می‌کنند تا مفاهیم بصری را با استفاده از نقاشی‌های فیزیکی یا نرم‌افزار رایانه‌ای توسعه دهند. این افراد از این مفاهیم بصری برای ایجاد برنامه‌های مختلف تجاری از جمله تبلیغات، گزارش‌های تصویری و مجلات استفاده می‌کنند.

طراح گرافیک به جز مهارت‌های فنی و طراحی، باید خصوصیات زیر را هم دارا باشد:

  • شور و اشتیاق برای طراحی و ذوق خلاقیت
  • دارای رویکرد انعطاف‌پذیر هنگام کار در یک تیم
  • مهارت‌های ارتباطی عالی برای تفسیر و مذاکره با مشتریان
  • مهارت‌های خوب ارائه و اعتماد به نفس برای توضیح و فروش ایده‌ها به مشتریان و همکاران
  • مهارت‌های مدیریت زمان و توانایی کنار آمدن با چندین پروژه هم‌زمان
  • دقت و توجه به جزئیات هنگام نهایی کردن طرح‌ها
  • بازخورد داشتن و مایل به تغییر در طرح‌های خود
  • مهارت‌های مؤثر شبکه سازی برای ایجاد مخاطب.
طراح گرافیک

طراح گرافیک

از شرکت‌های نوپا برای شروع استفاده کنید

اگر به عنوان یک طراح گرافیک مستقل شروع می‌کنید، توصیه می‌شود با مراجعه به مشاغل محلی یا شرکت‌های نوپا شروع کنید. آن‌ها بیش از شرکت‌های بزرگ و مستقر تمایل به استخدام یک تازه وارد دارند. اگر چند پروژه مشابه آنچه را که بدنبال آن هستند ارائه دهید متقاعد کردن آن‌ها راحت تر خواهد شد.

طراحان گرافیک با چند سال تجربه می‌توانند شغل‌های فریلنسری با درآمد بالا را پیدا کنند که شامل طرح بصری بسته‌بندی، وب سایت‌ها، تبلیغات و فیلم‌ها می‌شود. این کار مدرک لیسانس و نمونه کارهای قوی لازم است.

در سیستم عامل‌های طراحی یا فریلنسینگ ثبت نام کنید

در سیستم عامل‌های طراحی یا فریلنسینگ مانند Behance یا Dribbble و سیستم عامل‌های آزاد مانند SkillSoniq یا Fiverr ثبت نام کنید چرا که باعث می‌شود بیشتر در معرض دید مشتری‌های بالقوه باشید.

تحقیقات زیادی انجام دهید

سعی کنید مشتری و شغل خود را قبل از ارتباط برقرار کردن با آن‌ها، بررسی کنید و زمینه کار خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

ارتباط مؤثر ایجاد کنید

به عنوان یک طراح گرافیک مستقل، ایجاد روابط خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. این کلید برای ایجاد اعتبار شما، به اشتراک گذاشتن کار خود با مردم و حتی درک بهتر از پروژه‌های مختلف است.

میانگین حقوق طراح گرافیت 48920 دلار در سال است.

4. طراحی لوگو

لوگوها درواقع تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از این سه مورد هستند که نام و هدف یک تجارت را نشان می‌دهند. چنانچه طراحی یک لوگو به خوبی انجام شده باشد، شما را از رقبا متمایز می‌کند و با انتقال پیام نام تجاری، داستان یک شرکت را بیان می‌کند.

طراحان لوگو نیاز است که در زمینه طراحی به ویژه طراحی لوگو تجربه داشته باشید. افرادی که طراحی لوگو انجام می‌دهند باید در هنگام طراحی از برخی قوانین اساسی پیروی کنند. آزادی خلاق به این معنی نیست که حتماً باید با لوگوهای عجیب و غریب طراحی کنید. آرم‌های خود را ساده نگه دارید، از قلم‌ها و رنگ‌های کمتری استفاده کنید.

هزینه طراحی آرم حرفه‌ای بسته به تخصص، تجربه و سایر عوامل متفاوت است. طراحی یک لوگو عالی بسیار بیشتر از یک طرح ساده را شامل می‌شود. همچنین شامل تحقیقات بازار، مهارت‌های هنری و دانش فنی، طراحی برند و بازنگری‌ها می‌باشد.

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود یک لوگو برجسته بشود؟

ویژگی‌هایی مانند شرکت، مخاطب، پیام مورد نظر و طراحی آرم باعث برجسته شدن لوگو می‌شود.

با این حال، چهار هدف اصلی وجود دارد که هنگام طراحی یک لوگو باید به آن توجه کرد:

طراحی لوگو باید متناسب با سلیقه مخاطب باشد

بهترین لوگوها، لوگوهایی هستند که با مخاطبان بیشترین سازگاری را داشته باشد. آرم‌ها نه تنها شرکت شما بلکه نمایندگان مردم نیز هستند

2. لوگوهایی که خواندن آن آسان باشد.

این خصوصیت برای آرم‌هایی که فقط از متن تشکیل شده‌اند (wordmark) بیشتر مورد استفاده است. دقت داشته باشید که طراحی لوگوها به سادگی قابل درک باشد.

3- باید مقیاس‌پذیر باشد.

توجه داشته باشید که بهترین لوگوها، لوگوهای همه کاره هستند. لوگوهایی که به راحتی مقیاس‌پذیر باشند و متناسب با هر نوع نیاز تجاری شما قابل استفاده باشد.

انواع لوگوها

چه تصمیم بگیرید لوگو خود را از ابتدا طراحی کنید و چه از الگویی استفاده کنید، یک نقطه شروع خوب این است که با هفت نوع آرم آشنا شوید:

Word mark

بعضی از لوگوها نماد گرافیکی ندارند، فقط نام شرکت یا سازمان مخاطب مد نظر داده می‌شود. در این صورت باید دقت داشته باشید که فونت شما در تایپوگرافی باید خوانا و واضح باشد.

لوگو به شکل حروف Word mark

مارک‌های تجاری به عنوان “علائم تصویری” هم شناخته می‌شوند، نماد گرافیکی یک لوگو هستند. این نمادها معمولاً قابل تشخیص هستند و ارتباط سریع در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند. برای مثال، یک دندان نمادی برای دندانپزشک، کوه نمادی برای یک شرکت در فضای باز و …

لوگوهای ترکیبی Combination mark

در این نوع لوگو هر دو نماد و Word mark را با هم ترکیب می‌کنند. در این نوع لوگو با قرار دادن هر یک از عناصر بازی کنید تا زمانی که به طرح مورد نظر خود را پیدا کنید.

لوگو آبسترکت abstract logo

لوگو آبسترکت از یک تصویر ساخته می‌شود. در آن از هیچ حروفی استفاده نمی‌شود. استفاده از این نوع سبک لوگو جوانب مثبت زیادی دارد، از جمله: با این نوع لوگو، چیزی منحصر به فرد و قابل شناسایی در بازار ایجاد خواهید کرد و همچنین این لوگو می‌تواند در موقعیت‌های مختلف مثل کمپین‌های تبلیغاتی استفاده شود.

از نمونه‌های لوگو طراحی شده به این سبک می‌تواند Airbnb و Pepsi را معرفی کرد که گاهی با نام تجاری آنها همراه است، اما بدون آن‌ها هم بلافاصله قابل تشخیص است.

Lettermark

Lettermark که به آن آرم «monogram» نیز گفته می‌شود، این نوع لوگو، شبیه یک علامت کلمه است. در نامه‌ها اغلب فقط از حروف اول نام شرکت استفاده می‌شود.

چنانچه شرکتی با نام طولانی دارید ولی می خواهید از یک لوگو مبتنی بر تایپوگرافی استفاده کنید یک لوگو با علامت نامه Lettermark می‌تواند حالتی هوشمندانه، منحصر به فرد باشد.

 

5. دیجیتال مارکتینگ

متخصصان بازاریابی با ارزیابی داده‌های بازار که بینشی راجع به آنچه مشتریان می‌خرند، جایی که در بازار هدف یک سازمان وجود دارد، چه نوع محصولات یا خدمات بیشتر به فروش می‌رسند و چه مقدار مشتری معمولاً برای خرید در یک مشتری، به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا بدانند چه چیزی با موفقیت به مشتری می‌رسد. خرید همه این نقاط داده به متخصصان بازاریابی و مشتریانشان کمک می‌کند تا پیشنهادهایی را ارائه دهند که به بهترین وجه مناسب مشتریان باشد.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید به یک دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید، اولین کاری که باید انجام دهید یافتن یک وب‌سایت مناسب است.

چندین وب سایت وجود دارد که به فریلنسرها اجازه می‌دهد رزومه خود را ارسال کرده و به دنبال کار باشند. قبل از شروع درخواست برای مشاغل، باید یاد بگیرید که شرایط لازم برای هر شغل چیست. شغل فریلنسری می‌تواند برای یک فرد مناسب بسیار سودآور و پردرآمد باشد. مشاغل آزاد برای افرادی که از کار با فناوری لذت می‌برند و دوست دارند در تجارت خود به افراد دیگر کمک کنند ایده آل است.

فریلنسر بازاریابی دیجیتال باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

باید انتظارات خود را به درستی مشخص کنید. سعی کنید در یک حیطه شغلی فعالیت کنید. موارد بسیاری برای یادگیری در بازاریابی فریلنسری وجود دارد، می‌توانید انواع مهارت‌ها در بازاریابی را یاد بگیرید و متخصص شوید و یا موردی را برای تخصص انتخاب کنید. ولی دقت داشته باشید که همیشه مراقب روند بازاریابی باشید.

میانگین درآمد دیجیتال مارکتینگ به‌صورت فریلنسری بین 50 تا 200 دلار در ساعت است.

 

6. حسابدار

یک حسابدار فریلنسر حساب‌های مالی مشتری را اداره می‌کند. به طور کلی، این افراد توسط مشاغل کوچک استخدام می‌شوند. شما به عنوان یک حسابدار مستقل وظیفه نظارت و بررسی و ثبت جریان وجوه نقد مشتری خود را دارید.

مسئولیت‌های یک حسابدار فریلنسر در ادامه آورده شده است:

  • ثبت و ذخیره داده‌ها در رابطه با سود، ضرر، مالیات، صورت حساب‌های معوق، مالیات، فروش و سایر معاملات مشابه به موقع
  • حساب کردن به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه
  • محاسبه جزئیات اظهارنامه مالیاتی
  • تهیه صورت‌های مالی برای مشتریان
  • متوسط ​​حقوق: 54،697 دلار در سال

7. دستیار مجازی

دستیاران مجازی خدمات اداری را از راه دور و معمولاً از طریق دفتر خانه به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این متخصصان معمولاً قرار ملاقات‌ها را می‌گذارند، تماس تلفنی می‌گیرند، ترتیب سفر می‌دهند و ایمیل‌ها و سایر پیام‌های آنلاین را برای مشتریان خود مدیریت می‌کنند.

دستیار مجازی

دستیار مجازی

دستیار مجازی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

1. رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از صاحبان مشاغل زمان کافی برای ایجاد محتوا، به اشتراک گذاری و تعامل با مخاطبان خود ندارند. بنابراین اگر ایده مدیریت صفحات فیس بوک، توییتر، Pinterest و حساب‌های اینستاگرام را دوست دارید، این مکان می‌تواند برای شما مناسب باشد.

2. وبلاگ نویسی

برخی از کارهایی که به عنوان یک وبلاگ نویس انجام می‌دهید عبارت‌اند از:

  • ارسال، ویرایش و تصحیح پست‌های وبلاگ
  • پاسخ دهی به نظرات وبلاگ
  • طراحی پست‌های وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی مانند Pinterest
  • بهبود بخشیدن SEO
  • مدیریت ایمیل‌های خوانندگان
  • برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی

3. تجارت الکترونیکی

صاحبان مشاغل یک لیست بی پایان از وظایف دارند که باید هر روز مدیریت کنند. اینجاست که یک دستیار مجازی برای کمک به آنجا می‌آید.

برخی از مواردی که می‌توانید به آنها کمک کنید عبارت‌اند از:

  • خدمات مشتری را مدیریت کنید
  • سفارش‌ها، از جمله ورود سفارش، حمل و فاکتور را پیگیری کنید.
  • با بازگشت / مبادله مقابله کنید
  • موجودی را مدیریت کنید
  • در بازاریابی کمک کنید
  • مدیریت وب سایت

5. تولید محتوا

ایجاد محتوا بسیار وقت گیر است. بیشتر مشاغل وقت ندارند که به این امر اختصاص دهند و به دنبال افرادی برای انجام دادن این کار است. اگر عاشق ایجاد، تنظیم و ویرایش فیلم‌ها یا تصاویر زیبا هستید، می‌توانید کار تولید محتوا انجام بدهید.

مسئولیت‌های فردی که تولید محتوا انجام می‌دهد در ادامه آورده شده است.

  • نوشتن پست‌های وبلاگ
  • درباره ایده‌های محتوای تحقیق کنید
  • گرافیک ایجاد کنید
  • عکس از محصول بگیرید
  • ویرایش تصاویر
  • تولید و تدوین فیلم

8. ویرایشگر متون

یک ویرایشگر متون فریلنسر مسئولیت خواندن و تصحیح متن‌ها جهت چاپ آن‌ها را دارد. ویرایشگران بسته به نوع ویرایشگری که دارند، روی جنبه‌های مختلف یک اثر نوشتاری کار می‌کنند.

در ادامه 3 نوع کاری که یک ویرایشگر انجام می‌دهد به اختصار توضیح داده شده است.

  1. ویرایشگر توسعه: یک ویرایشگر توسعه به تصویر کلی نگاه می‌کند، محتوا، ساختار و جریان را مرور می‌کند.
  2. ویرایشگر کپی: ویرایشگر کپی دستور زبان را بررسی می‌کند، ساختار جمله را اصلاح می‌کند و انتخاب کلمه را بررسی می‌کند. شغل آن‌ها گاهی اوقات شامل بررسی واقعیت برای یک کتاب یا مقاله غیرداستانی است. این به ویرایش خط نیز معروف است.
  3. مصحح: تصحیح کننده قبل از انتشار یک اثر نوشتاری را از نظر غلط املایی و سایر اشتباهات بررسی می‌کند.

مسئولیت‌های یک ویرایشگر فریلنسر چیست؟

به طور کلی، ویرایشگر فریلنسر با تجربه کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  • خواندن: اولین قدم برای هر ویرایش هر پروژه این است که پیش نویس نسخه خطی را چندین بار بخوانید.
  • ویرایش محتوا: یک ویرایشگر باید بتواند درمورد محتوا، روند نوشتاری و اطلاعات آن به نویسنده نظر بدهد.
  • رفع مشکلات ویراستاری: ویرایشگر با استفاده از مهارت‌های نوشتاری، هجی کلمات، علائم نگارشی و دستور زبان متن پروژه را اصلاح می‌کند.
  • کمک به شکل دادن به سبک: یک ویرایشگر توانایی این را دارد که به نویسنده کمک کند سبک نوشتاری خود را توسعه دهد. گاهی در صورت نیاز به بازنویسی و بازنگری عمده، ویرایشگر به یک نویسنده تبدیل می‌شود.

با انجام مراحل زیر به یک ویرایشگر فریلنسر تبدیل شوید

اگر می‌خواهید ویرایشگر مستقل شوید این راهنمای گام به گام را دنبال کنید:

برای اینکه واقعاً مهارت‎های مورد نیاز خود را بیاموزید، در دوره‌های تخصصی ویرایشگر متون ثبت‌نام کنید.

زیاد بخوانید

باید بدانید چه نوع داستان‌هایی پرطرف‌دار هستند و خوانندگان به دنبال چه نوع نوشته‌ای هستند. داستانی را بخوانید که خوانندگان می‌خرند، از آن لذت می‌برند و با دیگر خوانندگان به اشتراک می‌گذارند. خواندن زیاد باعث می‌شود راهنمایی برای نویسندگان باشید.

کار ویرایش خود را در یک شرکت شروع کنید

برای یادگیری و ویرایشگر حرفه‌ای شدن شما به تجربه نیاز دارید. ممکن است در اوایل به عنوان دستیار تحریریه شروع به کار کنید ولی در ادامه و کسب مهارت‌ها می‌توانید به یک ویرایشگر حرفه‌ای تبدیل شوید.

شروع به کار ویرایش کنید

در ابتدای کار که به عنوان یک فریلنسر کار خود را شروع کردید، باید از انجام کارهای کوچک شروع کنید. بسیاری از این کارهای ویرایشی کوچک برای شما تجربه کاری می‌شود. هرچه تنوع کاری که در اوایل انجام می‌دهید بیشتر باشد، ویرایشگر بهتری خواهید شد.

نوع ویرایشگری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید

بعد از اینکه در مشاغل مختلف کار کردید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع ویرایشگری باشید. از خود بپرسید آیا از کار بروی جزئیات، ویرایش کپی یا اصلاحات بزرگ و ساختاری ویرایش لذت می‌برید؟ دقت داشته باشید که می‌توانید در بیش از یک نوع مهارت تخصص داشته باشید، اما تمرکز بر روی یک مهارت به شما در تقویت همان مهارت خود کمک می‌کند.

شبکه جامعه ویراستاران بپیوندید

به سازمان‌های حرفه‌ای مانند انجمن فریلنسرهای تحریریه (EFA) بپیوندید. هرچه مخاطب بیشتری داشته باشید، شانس مراجعه کارفرماها برای کار بیشتر می‌شود.

نمونه کارهای پروژه‌های خود را ارائه دهید

نمونه کارهای خود را گردآوری کنید و به کارفرما در صورت نیاز نشان بدهید. برای اینکه نشان بدهید که ویرایشگر خوبی هستید و نیازهای کارفرماها را رفع می‌کنید، احتمال دارد به بازخورد کارفرماهای قبلی نیاز پیدا کنید.

خدمات ویرایش حرفه‌ای خود را به بازار عرضه کنید

برای نشان داده نمونه کارها و معرفی خود شما به یک وب سایت نیاز دارید.

میانگین حقوق دریافتی یک ویرایشگر 57704 دلار در سال است.

ویرایشگر متون

ویرایشگر متون

9. نویسنده

نویسندگان مستقل می‌توانند با مشتری‌های مختلف، چندین مشتری و به صورت قراردادی با مشاغل و سازمان‌ها کار کنند. نویسندگان محتوای مکتوب را برای کتاب‌ها، وب سایت‌ها، ژورنال‌ها، مقالات خبری، توضیحات محصولات، تبلیغات و مجلات ایجاد می‌کنند. نویسندگان مستقل قادر به انتخاب زمان کاری خود هستند. در خصوص موضوع مورد نظر خود آزادی انتخاب دارد.

بیشتر نویسندگان فریلنسر از یک اتاق در خانه خود به عنوان دفتر استفاده می‌کنند و نیازی به رفت و آمد به محل کار ندارند.

چگونه به یک نویسنده فریلنسر تبدیل شد؟

در ادامه برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای یک نویسنده تازه کار آورده شده است.

تطبیق پذیری

نویسندگان مستقل باید توانایی نوشتن در سبک‌های مختلف را داشته باشند. ممکن است روزی در حال نوشتن یک پست غیررسمی برای وبلاگ یک شرکت باشند و روز دیگر بر روی نسخه رسمی برای مشتریان. مهم است که مهارت‌های خود را بشناسید. سعی کنید انواع سبک‌ها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید در کدام زمینه مهارت بیشتری دارید.

اعتماد به نفس

صنعت نوشتن بسیار رقابتی است. بنابراین اعتماد داشتن به توانایی‌های خود بسیار مهم است. بهتر است هنگام تماس با مشتری‌ها یا آژانس‌های احتمالی، نقاط قوت و مهارت خود را مشخص کنید و به آن‌ها بگویید.

سازمان یافتگی

یک نویسنده فریلنسر به این معنا است که رئیس خود هستید. سازمان‌یافتگی در این بخش باعث می‌شود تا بتوانید حجم کار خود را مدیریت کنید، مهلت‌های قانونی را تعیین کنید و فاکتورهای پروژه خود را مرتب کنید.

شما به عنوان یک نویسنده فریلنسر، گزینه‌های زیادی برای آنچه می‌توانید بنویسید و همچنین برای اینکه با چه کسی می‌توانید کار کنید دارید. افراد نویسنده فریلنسر در زمینه‌های زیر می‌توانند مشغول به کار شوند:

  • نوشتن پست‌های وبلاگ
  • وب سایت
  • صفحات و نامه‌های فروش
  • کپی تبلیغاتی
  • پست‌های شبکه‌های اجتماعی
  • مقالات مجله
  • گزارش‌های خبری
  • کتاب‌‌های الکترونیکی
  • مطالعات موردی
  • متن برای فیلم یا رادیو
  • برنامه‌ها و گزارش‌های تجاری
  • توضیحات محصول
  • خبرنامه‌های شرکت
  • ایمیل‌های بازاریابی و فروش
  • اطلاعیه‌های مطبوعاتی و کیت‌های رسانه‌ای

میانگین حقوق یک نویسنده  60،068 دلار در سال است.

10. متخصص شبکه‌های اجتماعی

منظور از شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره است. این رسانه‌های اجتماعی اقدامات اجتماعی مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به عنوان مثال، فیس‌بوک به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند، در حالی که Twitter به کاربران این امکان را می‌دهد که متن‌های کوتاه را با دیگران به اشتراک بگذارند.

وظایف اصلی: متخصصان شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد حضور آنلاین و پیروی از مارک‌های تجاری، محتوایی را برای مشتریان خود در سراسر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام ایجاد و منتشر می‌کنند. متخصصان شبکه‌های اجتماعی کارشناسانی هستند که مسئول جذب مخاطبان مشتری، اندازه گیری معیارهای سایت و نظارت بر جنبه‌های خلاقانه مدیریت و به روز نگه داشتن یک صفحه اجتماعی هستند.

میانگین حقوق یک متخصص شبکه‌های اجتماعی 60،259 دلار در سال است.

11. نوشتن مطالب تبلیغاتی

نوشتن مطالب تبلیغاتی یعنی متنی متقاعد کننده برای مشتریان با هدف جلب و تحریک مشتریان برای خرید. نویسندگان مطالب تبلیغاتی ممکن است محتوایی را برای تبلیغات دیجیتالی و چاپی، مقالات، راهنماهای محصول و سایر مطالب بازاریابی که به کلمه نوشتاری تکیه دارند، ایجاد کنند. این نویسندگان می‌توانند هم مستقیماً با مشتری کار کنند، و یا هم از طریق واسطه‌هایی مانند آژانس‌ها برای کارفرماها کار کنند.

نوشتن مطالب تبلیغاتی یک بستر همه کاره برای نویسندگان است، چراکه باید مهارت‌های عملی نوشتن خود را نشان دهند. نویسندگان باید نگارش فنی، نوشتن عمومی و در صورت نیاز، مقالات پزشکی را نیز مدیریت کنند. نویسنده حرفه‌ای مهارت خود را با کار سریع و نوشتن مطالب با کیفیت بالا می‌تواند نشان دهد. سایت Freelancer.com بهترین مکان برای تأمین نیازهای شغلی یک فریلنسر در زمینه نوشتن متن است. اگر شما به دنبال یک چیز خلاقانه هستید، این شغل مناسب شما است.

میانگین حقوق دریافتی برای افرادی که مطالب تبلیغاتی می‌نویسند 62،080 دلار در سال است.

12. توسعه دهنده نرم افزار

این شغل یکی از رایج‌ترین کارهای فریلنسری با درآمد بالا است که شامل طراحی و توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری از طریق کدگذاری، رفع اشکال، آزمایش و عیب یابی است. دانش HTML ، PHP و XML اغلب مورد نیاز است. داشتن یک نمونه کار قوی از کارهای گذشته به شما کمک می‌کند تا نرخ بالاتری کسب کنید.

دو طبقه بندی اصلی برای توسعه دهندگان وجود دارد: توسعه دهندگان نرم افزار برنامه‌ها و توسعه دهندگان نرم افزار سیستم‌ها.

برخی از مهارت‌های مهم تولید نرم‌افزار چیست؟

توسعه دهندگان نرم افزار باید مهارت‌های لازم را داشته باشند. نه تنها توسعه دهندگان نرم‌افزار وظیفه ترسیم و ایجاد کد و طراحی یک برنامه را بر عهده دارند، بلکه این نوع مشاغل به طور کلی شامل همکاری زیادی بین ذی‌نفعان مختلف است.

مهارت‌های فنی برتر برای توسعه دهندگان نرم افزار

در چنین نقشی پیچیده، این افراد حرفه‌ای ناگزیر باید دانش فنی دقیق داشته باشند. ما از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل شغل در زمان واقعی برای بررسی بیش از 1 میلیون شغل توسعه دهنده نرم‌افزار ارسال شده در سال گذشته استفاده کردیم. 2 این داده‌ها نشان می‌دهد مهارت‌های فنی برتر که کارفرمایان به دنبال آن هستند:

  • جاوا
  • SQL
  • مهندسی نرم افزار
  • جاوا اسکریپت
  • پایتون
  • Microsoft® C #
  • لینوکس
  • گیت
  • اوراکل
  • DevOps

میانگین حقوق دریافتی برای توسعه دهندگان نرم‌افزار 42 دلار در ساعت است.

13. مدل سازی سه بعدی و CAD

مدل سازی سه بعدی، استفاده از نرم افزار رایانه‌ای برای ایجاد تصاویر به صورت سه بعدی است. از مدل‌های مختلف می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد، مانند چاپ کردن آن‌ها با استفاده از چاپگر سه بعدی، ساخت تصاویر دو بعدی با آن‌ها یا دیدن ظاهر یک محصول قبل از تولید.

مدل سازی سه بعدی و CAD حرفه‌ای است که متقاضی بسیار زیادی دارد. در اینجا شما به یک مدرک رسمی نیاز دارید. اگرچه در فریلنسری هیچ‌کس مدرک نمی‌خواهد اما برای اینکه بتوانید کار را انجام دهید لازم است تحصیلات پایه و همچنین تجربه داشته باشید.

اشتباهات رایجی که توسط مدل‌سازان سه بعدی فریلنسر انجام می‌شود:

دقت داشته باشید زمانی که تصمیم می‌گیرید یک مدل ساز سه بعدی شوید، اشتباهات انجام شده می‌توانند ویرانگر باشند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در دستیابی به این اهداف آورده شده است.

در کار خود سریع نبودید

زمانی که پروژه‎ای در دست انجام دارید، جدی گرفتن مهلت‎ها یکی از بخش‌های مهم کار شما است. چنانچه زمان انجام را جدی نگیرید و انجام یک پروژه را به تأخیر بیندازید، هم برای شما و هم برای مشتری می‌تواند ناخوشایند و شرم آور باشد. اگر فکر می‌کنید به موقع کارتان تمام نمی‌شود، مشتری خود را در اسرع وقت مطلع کنید و آن را جدی بگیرید.

خودتان را به چالش نکشید

درست است در ابتدای کار از مشاغل کوچک با طراحی کوچک و شرکت‌هایی که هیچ کس در مورد آن‌ها چیزی نشنیده است و مشاغلی که درآمد بسیار کمی دارند شروع می‌کنید و این کارها برای شروع نمونه کار مهم هستند ولی باید دقت داشته باشید که برای مشاغل رویایی خود نیز در این زمینه اقدام کنید. هرچه شغل بزرگ‌تری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید شغل بعدی خود را به دست آورید.

یادگیری را متوقف کردید

نمونه کارهای انجام شده به اندازه کسانی که می‌شناسید مهم هستند. لحظه‌ای که یادگیری را متوقف می‌کنید، پیشرفت را نیز متوقف می‌کنید. دانش ابزار لازم برای صنعت است. هرچه بیشتر داشته باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت. چنانچه شرایط شرکت در کلاس یا کارگاه با سایر افراد حرفه‌ای را ندارید، می‌توانید از طریق فیلم‌های You Tube و یا حتی گروه‌های فیس‌بوک مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

مدل سازی سه بعدی و CAD

مدل سازی سه بعدی و CAD

14. مترجم دورکار

مترجم به کسی گفته می‌شود که کلمه نوشتاری را از یک زبان به زبان دیگر تبدیل می‌کند. همچنین مترجم شخصی است که به صورت شفاهی یا از طریق تفسیر زبان اشاره ترجمه می‌کند. اگرچه مترجمان معمولاً به مدرک کارشناسی نیاز دارند، اما مهم‌ترین شرط این است که آن‌ها به انگلیسی و حداقل یک زبان دیگر تسلط داشته باشند. بر اساس زبانی که در آن تخصص دارید درآمدتان می‌تواند متفاوت باشد.

چگونه می‌توان یک مترجم فریلنسر موفق شد

1. مهارت عالی نوشتن به زبان مادری

برای موفقیت در حیطه مترجم فریلنسر، باید نویسنده بسیار خوبی باشید، با گرامر عالی و دانش در مورد سبک‌های مختلف نوشتن به زبان مادری. چنانچه دو زبانه هستید، سعی کنید فقط به زبان مادری خود ترجمه کنید. ترجمه‌های شما توسط افراد بومی خوانده می‌شود‌، بنابراین اگر نتوانید در سطحی که مخاطب می‌خواند بنویسید، نمی‌توانید در این زمینه ارتقا پیدا کنید.

نحوه بهبود این مهارت

اگر در کشوری زندگی می‌کنید که به زبان مادری شما صحبت نمی‌شود بسیار مهم است که راهنمای زبان و سبک را بخرید و به آنها مراجعه کنید و این منابع را مرتباً به روز کنید.

روزنامه و ژورنال بخوانید، تلویزیون تماشا کنید و به زبان مقصد خود رادیو گوش دهید.

در دوره‌های آموزش مداوم شرکت کنید تا مهارت نوشتن و سبک نوشتاری خود را بهبود ببخشید.

2. مهارت‌های عالی خواندن و درک مطلب در زبان مورد نظر

برای موفقیت در مقام مترجم فریلنسر، باید به زبان (های) مبدأ خود مسلط باشید یا تقریباً تسلط داشته باشید تا بتوانید متون مبدأ را کاملاً بفهمید و واقعاً بدانید که چه چیزی را ترجمه می‌کنید.

3. دانش فرهنگی در هر دو زبان مقصد و زبان اصلی شما

یک مترجم خوب با اختلافات فرهنگی بین کشور یا کشورهایی که در آن زبان (های) مبدأ و زبان مقصد صحبت می‌شود بسیار آشنا است. دقت داشته باشید که هر چقدر ترجمه خوب باشد، در صورت وجود مصائب فرهنگی، اهداف مشتری برآورده نمی‌شود.

4. توانایی تخصص در یک یا چند زمینه موضوعی

اگر درباره موضوعی اطلاعات زیادی دارید، می‌توانید هنگام کار با آن موضوع ترجمه‌های بهتری ارائه دهید. به عنوان مثال هنگام خدمت به یک شرکت به عنوان مترجم فریلنسر، باید از محصول یا خدمات آن‌ها و نحوه کار آن‌ها بدانید تا از اشتباهات ترجمه جلوگیری کنید.

5.داشتن مهارت در خدمات مشتری (کارهایی مانند تماس با مشتری، صحبت با آن‌ها و پرداخت)

اگر توانایی ارائه خدمات خوب به مشتری را داشته باشید، مشتریان از شما قدردانی می‌کنند و برای اطلاعات بیشتر باز می‌گردند. توجه داشته باشید که مهارت‌های بازاریابی نیز ارزشمند است. بدون بازاریابی خدمات خود نمی‌توانید یک مترجم مستقل موفق باشید.

سایت‌های فریلنسری

سایت‌های فریلنسری

سایت‌های فریلنسری

به طور کلی برای انجام کار فریلنسری و کسب درآمد دلاری سایت‌های زیادی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها آورده شده است:

سایت Upwork

این سایت که قبلاً با عنوان Elance oDesk شناخته می‌شد، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فریلنسری در دنیاست.

سایت Freelancer

این سایت بزرگ‌ترین بازار آزاد و تأمین منابع مالی جهان است. در سایت فریلنسر، کارفرمایان می‌توانند فریلنسرهایی را استخدام کنند که در زمینه‌هایی مانند توسعه نرم‌افزار، نوشتن، ورود اطلاعات و طراحی از طریق مهندسی، علوم، فروش و بازاریابی، حسابداری و خدمات حقوقی کار کنند.

سایت Fiverr

در این سایت کافی است تا زمینه مهارتی خود را وارد کنید و پیشنهادهای کاری مورد علاقه‌تان را دریافت نمایید.

سایت ۹۹ designs

99designs، بزرگ‌ترین بازار طراحی گرافیک جهان است. مشتریانی را که نیاز به کارهای طراحی سفارشی مانند آرم و وب سایت دارند را به یک جامعه پر رونق از طراحان با استعداد متصل می‌کند.

سایت Toptal

سایت توپتال برای فریلنسرها، یکی از سخت گیرترین پلتفرم‌های در زمینه پیدا کردن مشاغل دورکاری به حساب می‌آید. علت این سخت‌گیری، آزمون‌ها و فیلترهای زیادی است که توپتال بر سر راه فریلنسرها قرار می‌دهد.

سایت Dribbble

Dribbble دارای یک کانال ارتباطی داخلی است که به کارفرمایان و مشتریان این امکان را می‌دهد تا با فریلنسرها به طور مستقیم راجع به کارهای مربوطه در ارتباط باشند.

سایت DesignHill

از طریق این سایت می‌توانید پروژه‌های مختلف را انجام دهید و درآمد ارزی کسب کنید.

سایت  DesigneCrowd

DesigneCrowd در سال 2008 راه اندازی شد. شما در این سایت می‌توانید علاوه بر کار فریلنسری طرح‌های گرافیکی خود را در مسابقه با دیگر طراحان بفروشید

سایت   Behance

Behance یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ Adobe  است. یک پلتفرم فوق‌العاده و تخصصی برای فعالان در حوزه ی طراحی

فریلنسینگ فرصتی مناسب برای کسانی هست که دوست دارند اولین باشند چرا که این سبک کار در ایران زیاد شناخته شده نیست.

 

منابع

 

h

https://www.indeed.com/career-advice/pay-salary/highest-paying-freelance-jobs

https://www.globalbankingandfinance.com/what-is-freelance-digital-marketing/

https://careerlancer.net/freelance-accountant/

https://www.masterclass.com/articles/how-to-become-a-freelance-editor#what-is-a-freelance-editor

https://www.honchosearch.com/blog/digital-content/beginners-guide-freelance-copywriting/

https://www.cadcrowd.com/blog/how-to-become-a-freelance-3d-modeler-or-3d-artist-and-find-remote-work/

https://marketingtipsfortranslators.com/8-skills-must-succeed-freelance-translator/

دسته بندی ها