چطور به درآمد دلاری از طراحی برسیم؟

چطور به درآمد دلاری از طراحی برسیم؟
تاریخ: 2021/10/30
بازدید: 486 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

سوال بزرگ طراحان، مخصوصا تازه کارها، فارغ‌التحصیلان دانشگاه یا حتی حرفه‌ای‌ها و طراحانی که مدت‌ها می‌شود در این حوزه فعال هستند، این است که چطور از طراحی درآمدزایی داشته باشیم؟داشتن درآمد دلاری از طراحی رویایی است که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود! می‌پرسید چطور ممکن است؟ خب در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم.

آیا راه ساده‌ای برای ایجاد درآمد بیشتر وجود دارد، حتی بدون داشتن شغل یا یک لیست پر از کارفرماهای فریلنس؟ باید بگوییم بله! بدون شک بسیار می‌تواند از حد تصورات شما ساده‌تر باشد! در این مطلب می‌خواهیم راه‌های مختلفی را به شما نشان دهیم که بتوانید همین امروز با انجام طراحی گرافیکی از آنها کسب درآمد کنید. با ما همراه باشید.

در ادامه مطلب ۵ روش برای کسب درآمد از طراحی را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

راه اول: فروش قالب

فرقی ندارد تازه‌کار بوده یا مدت‌ها در این حوزه فعالیت داشته باشید، فروش قالب می‌تواند راه بسیار خوبی برای کسب درآمد باشد. قالب‌های مختلف شامل قالب راهنمای برند، قالب  UIو قالب‌های طراحی، همه و همه می‌توانند گزینه‌های کسب درآمد باشند.

هزاران نوع مختلف از قالب‌ها وجود دارند که می‌توانید طراحی کرده و کار طراحان دیگر را ساده کنید. به جای فکر کردن به اینکه یک کاربر عادی به چه طرحی نیاز دارد، به نیاز طراحان فکر کنید و سپس کار خود را انجام دهید. لزومی ندارد که تمام کارهای طراحان منحصربه‌فرد و خلاقانه باشد. شما می‌توانید این قالب‌ها را در وب‌سایت خود یا در هر وب‌سایت دیگری مانند squarespace یا هر بازار و فروشگاه آنلاینی بارگزاری کرده و به فروش برسانید.

شما می‌‌توانید قالب‌ها را بسازید و بابت آن پول دریافت کنید. در واقع بسیاری از افراد در صنعت طراحی منبع اصلی کسب درآمدشان از فروش محصولات دیجیتالی همین قالب‌ها است.

همچنین اگر طراح وب هستید، می‌توانید به فکر طراحی قالب برای wordpress نیز باشید.

کسب درآمد دلاری از طراحی قالب

راه دوم: فروش پروژه‌های ساختگی

اگر طراح هستید و تخصص شما در طراحی لوگو یا هویت برند است یا می‌خواهید طراحی لوگو تمرین کنید، یک پروژه طراحی لوگو را در نظر بگیرید؛ برای مثال به یک کمپانی ساختگی یا یک کمپانی بزرگ مانند Beamo فکر کنید. ممکن است این کار برایتان عجیب به نظر برسد و واقعا هم برای عده زیادی عجیب است. اما در واقعیت، بسیاری از افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، هیچ مشکلی با خرید یک لوگوی ساختگی ندارند.

کمپانی‌ها همین الان هم از این موضوع استفاده کرده و سودآوری می‌کنند. برای مثال اگر کتابخانه‌ای از لوگوهای تمرینی دارید که برای سرگرمی خودتان طراحی کرده‌اید، می‌توانید از فروش این لوگوها کسب درآمد داشته باشید.

شما می‌توانید این کتابخانه را حتی به کمپانی‌ها نیز بفروشید. اگر خوششان بیاید حتما از شما خرید خواهند کرد. قطعا نمی‌توان گفت که داشتن یک لوگوی ساختگی و فروش آن به یک کمپانی، بهترین گزینه است، اما اگر خریدار داشته باشد می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. گفتنی است که انجام این کار اصلا خجالت‌آور و عجیب نیست. می‌توانید با فروش کارهای تمرینی خودتان، پول زیادی به ‌دست بیاورید.

راه سوم: واضح‌ترین راه، کار برای کارفرمایان

برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که چطور کارفرما پیدا کنیم؟ در ابتدا این یکی از سخت‌ترین کارها در کسب درآمد دلاری از طراحی است. عموما مردم نمی‌دانند گرفتن پروژه به چه صورت است، مگر اینکه به صورت آنلاین کار کنند یا به سراغ شرکتی بروند که در محل زندگیشان وجود دارد.

ممکن است روی کارهای یک کارفرما هزینه زیادی بگذارید و سود خوبی کسب کنید. اما اگر به دنبال کارفرمایانی همیشگی و ثابت هستید، نمی‌توانید سراغ هویت برند بروید، زیرا عموما نمی‌توان برای این کارفرماها چندین کار را انجام داد. یک پروژه به شما خواهند داد و این ختم ماجرا می‌شود.

با این حال، اگر می‌خواهید یک طراح عمومی باشید و روی پوستر، لی‌آوت، آلبوم‌های هنری و کاورها کار کنید، داشتن کارفرمای ثابت بهترین راه است؛ یعنی افرادی که برای پروژه‌های مختلف هر بار سراغ شما بیایند.

پیدا کردن کارفرما و کسب درآمد دلاری از طراحی

راه چهارم: فروش ایده و دانش فنی

اگر طراح متخصص هستید، دانش خود را از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی بفروشید. هزاران دوره طراحی مختلف در فضای آنلاین وجود دارد و شما نیز می‌توانید یکی از آنها باشید. می‌توانید از دانسته‌ها و ایده‌های خود کسب درآمد کنید.

با این اوصاف اگر کارفرما ندارید یا می‌خواهید درآمد کسب کنید، به فکر برگزاری کلاس‌های آنلاین کوتاه مدت باشید. اهمیتی ندارد اگر مطالبی را تدریس کنید که قبلا توسط افراد دیگر تدریس شده، فقط کافی است فرآیند و ایده پردازی متفاوتی را داشته باشید.

ممکن است افراد زیادی از این قضیه خبردار نباشند، اما بسیاری از کمپانی‌ها خریدار قالب‌های UI هستند. این نکته در جامعه طراحان مانند یک راز مخفی نگه داشته می‌شود.

شما می‌توانید یک قالب آیکون برای اپلیکیشن‌های آیفون بسازید. کمپانی اپل طی ۶ ماه گذشته در زمان رونمایی از آیفون ۱۲ یا پلتفرم IOS جدید، یک قالب مینیمال برای آیکون اپلیکیشن‌هایش از یک طراح خریداری کرده و پول زیادی هم به او پرداخت.

مردم بسیار علاقه دارند که فضای گوشی خود را شخصی‌سازی کنند. خیلی دوست دارند که تجارب شخصی خود را روی صفحه دسکتاپ شخصی‌سازی کنند. پس اگر آیکون خاصی به ذهن‌تان می‌رسد درنگ نکنید. برای مثال تمام آیکون‌های اپلیکیشن‌های آیفون را مجدد طراحی کنید و آنلاین بفروشید. سود خوبی به ‌دست خواهید آورد.

برای کسب درآمد دلاری از طراحی آیکون بسازید

سخن پایانی

راه‌های بسیار دیگری برای کسب درآمد دلاری از طراحی وجود دارد، اما در این مقاله سعی داشتیم چند ایده به شما معرفی کنیم. به همین سادگی است. موضوع را برای خودتان سخت و پیچیده نکنید. کاری را که دوس دارید، انجام دهید و سعی کنید از آن پول به ‌دست بیاورید. به نظر شما چطور می‌توان از طراحی به درآمد رسید؟

دسته بندی ها