پولدارترین بچه یوتیوب

پولدارترین بچه یوتیوب
تاریخ: 2021/09/23
بازدید: 683 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

پولدارترین بچه یوتیوب یک پسر ۹ ساله است سالانه حدود ۳۰میلیون دلار (حدود ۹۰۰میلیارد تومان!) درآمد دارد! این پسربچه که یک اینفلوئنسر محسوب می‌شود رایان کاجی نام دارد و صاحب کانالی به اسم Ryan’s World در یوتیوب است. کاری که او در کانالش انجام می‌دهد از این قرار است: اسباب‌بازی‌های معروف و مارک‌دار را آنباکس می‌کند!

رایان کاجی؛ پولدارترین بچه یوتیوب

رایان کاجی اهل تگزاس است و درآمد سالیانه‌اش از کانال Ryan’s World حدود ۳۰میلیون دلار است. به علاوه، توانسته از طریق فروش اسباب‌بازی‌ها و لباس‌‌های برند خودش سرمایه‌ای حدود ۲۰۰میلیون دلار (حدود ۶هزار میلیارد تومان) جمع کند! رایان همچنین یک برنامه تلویزیونی مخصوص خودش را هم دارد.

رایان که یک اینفلوئنسر مطرح است، کار ساخت ویدیو در یوتیوب را در سال ۲۰۱۵ شروع کرد. مادرش می‌گوید که یک روز رایان در حال تماشای بچه‌های یوتیوبر دیگر بود که ناگهان این سوال به ذهنش رسید: این همه بچه توی یوتیوب هستند. پس چرا من نباشم؟ خانواده رایان او را حمایت کردند و از او در حال بازکردن جعبه اسباب‌بازی‌ ومعرفی و نقد آن فیلم گرفتند.

بعد از آن این خانواده نام‌شان را از گوان به کاجی تغییر دادند. در حال حاضر این خانواده صاحب ۹ کانال یوتیوب است که در بین این ۹ کانال، Ryan’s World با ۴۱ میلیون عضو و ۱۲ میلیارد بازدید، محبوب‌ترین است. محبوب‌ترین ویدیوی این کانال Huge Eggs Surprise Toys Challenge است که بیش از ۲ میلیارد بار از آن بازدید شده است که در بین ۶۰ ویدیوی برتر تاریخ یوتیوب قرار دارد.

پولدارترین بچه یوتیوب رایان کاجی

مشکلات قانونی کودکان اینفلوئنسر

درسال ۲۰۲۰، خانواده کاجی با مشکلات قانونی از طرف دولت آمریکا مواجه شدند. دولت به آنها دستور داده بود تا اسپانسر ویدیوهای خودشان را به صورت رسمی در ویدیوها معرفی کنند. زیرا در نزدیک به ۹ درصد ویدیوهای نقد و بررسی اسباب‌بازی‌، رایان حداقل یک بار به بینندگانش توصیه کرده بود یکی از محصولات را بخرند. طبق قوانین دولت آمریکا، تبلیغات مستقیم برای سنین پایین ممنوع است؛ زیرا این قشر توانایی این را ندارند که بفهمند این توصیه برای تبلیغات بوده یا نقد و بررسی.

از نظر کارشناسان شبک‌های اجتماعی و محققان، جامعه شناسان، این نوع کانال‌ها که توسط اینفولئنسرهای کم سن مدیریت می‌شوند ممکن است باعث فریب کودکان شوند. زیرا کودکان بیشتر روی همسالان خودشان تاثیر می‌گذارند و پدر و مادرها ممکن است حتی متوجه این موضوع نشوند.

پولدارترین بچه یوتیوب رایان کاجی

پیامدهای اینفلوئنسری کودکان برای جامعه

قبلا کمپانی‌های زیادی که در زمینه محصولات و سرگرمی‌های کودکان فعالیت می‌کنند به رایان مبالغ زیادی می‌دادند تا محصولات آنها را در ویدیوهایش معرفی کند. ولی حالا خود رایان به یک برند معتبر و قدرتمند تبدیل شده که خیلی‌ها در آمازون، والمارت و بازارهای هدف دیگر او را تبلیغ می‌کنند.

بارو، جامعه شناس آمریکایی و محقق در زمینه شبکه‌های اجتماعی می‌گوید:

یک روز فرزندم از من خواست کارهایی که خانواده رایان برایش انجام می‌دهند، ما هم برای او انجام دهیم. من شوکه شدم. فهمیدم یک خبرهایی هست. فرزند من تحت تاثیر زندگی کودکانه و مجلل رایان قرار گرفته بود. زندگی که در آن هر روز ده‌ها اسباب‌بازی جدید خریداری می‌شد، از جعه بیرون می‌‌آمد و استفاده می‌شود. چنین تصویری تفکر مصرف گرایی را در ذهن کودکان ما می‌پروراند.

نظر شما در مورد پولدارترین بچه یوتیوب چیست؟ استفاده از کودکان در بلاگری یا اینفلوئنسر شدن کودکان چه مزایا و معایبی می‌تواند برای جامعه داشته باشد؟

دسته بندی ها