مزایای یوتیوب برای کسب‌وکار شما

مزایای یوتیوب برای کسب‌وکار شما
تاریخ: 2021/10/02
بازدید: 666 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

حضور آنلاین برای همه کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. یوتیوب یکی از شبکه‌هایی است که با حضور مفید در آن و به کارگیری تکنیک‌های بازاریابی محتوای ویدئویی می‌توانید تحول مثبتی در کسب‌وکارخود ایجاد کنید. شاید از خود بپرسید که مزایای یوتیوب برای کسب‌وکار من چیست و چگونه به پیشرفت آن کمک می‌کند. این مقاله دقیقا در پاسخ به سوال شما نوشته شده است.

مزایای یوتیوب برای کسب‌وکارها

یوتیوب به روش‌های زیر به شما کمک می‌کند

۱. ارائه محتوای ویدئویی در یوتیوب به رتبه‌بندی شما در گوگل کمک می‌کند

مزایای یوتیوب برای رنک گوگل

گوگل مالک یوتیوب است. مطمئنا دیده‌اید که در نتایج جستجوی گوگل، ویدئو‌های یوتیوب نیز نمایش داده می‌شوند. با ارائه محتوای مفید در یوتیوب، شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجو و بهبود رتبه در گوگل افزایش دهید.

به عنوان یک کسب و کار، باید حضور آنلاین خود را به حداکثر برسانید. گوگل کسب‌وکارهایی را می‌پسندد که محتوای خوب ارائه کنند و آنها را در نتایج اول جستجو قرار می‌دهد.

۲. در یوتیوب به مخاطبان گسترده‌ای دسترسی دارید

مزایای یوتیوب برای ترافیک سایت

از مهم‌ترین مزایای یوتیوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در یوتیوب، روزانه بیش از ۳۰ میلیون بازدید کننده، نزدیک به پنج میلیارد ویدیو را تماشا می‌کنند.
  • بیش از نیمی از بازدیدها از دستگاه‌های تلفن همراه است و هر کاربر به طور متوسط در روز ۴۰ دقیقه ویدئو تماشا می‌کنند.
  • بیش از ۸۸ کشور در جهان با ۷۶ زبان مختلف به یوتیوب دسترسی دارند.
  • یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، پس از گوگل است.
  • برخلاف برخی سیستم عامل‌های دیگر، مخاطبان یوتیوب بسیار متنوع هستند. افراد در هر رده سنی، سطوح تحصیلی و سطح درآمد از آن استفاده می‌کنند.

۳. در یوتیوب می‌توانید ترافیک باکیفیت به دست بیاورید

مزایای یوتیوب برای ترافیک سایت

نداشتن ترافیک یعنی اینکه کسی از شما خرید نخواهد کرد. در واقع ترافیک به تعداد دفعات بازدید از سایت شما اشاره دارد. اما آیا هر نوع ترافیکی برای شما مفید است؟ در پاسخ باید گفت خیر! صاحبان مشاغل اغلب این مسئله را درک نمی‌کنند. وب‌سایت شما ممکن است بیش از یک میلیون بازدید داشته باشد. اما اگر این یک میلیون بازدید تصادفی باشد و یکی از آن افراد از شما خرید نکند، پس چه فایده‌ای دارد؟

در حقیقت برای رسیدن به اهداف فروش شما به ترافیک واقعی یا باکیفیت نیاز دارید و یوتیوب براحتی می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. وقتی مخاطبان وارد یوتیوب می‌شوند در نوار جستجو، چیزی که نیاز دارند را تایپ می‌کنند و اگر شما محتوای مفید و باکیفیت ارائه داده باشید، در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید. این بدان معناست که احتمالاً افرادی که ویدیوهای جذاب یوتیوب شما را تماشا می‌کنند، افرادی هستند که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند.

۴. نرخ تبدیل در محتوای ویدئویی بالاتر است

مزایای یوتیوب برای نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یعنی تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی. برخی تحقیقات نشان می دهد که :

  • محتوای ویدئویی دوازده برابر بیشتر از محتوای متنی دیده‌ می شود.
  • پردازش ویدئو برای مغز شصت هزار بار سریعتر از پردازش محتوای متنی است.
  • محتوای ویدئویی بهتر از هرنوع محتوایی احساسات را بر می‌انگیزد و مخاطب را وادار به فکر و احساس کردن می‌کند.
  • ویدئوها به زنده کردن برند شما کمک میکنند. آنها پیام های شما را از حالت ثابت و به حالتی پویا و جذاب تبدیل می‌کنند.
  • ویدئوها به برند شما کمک می‌کنند تا اعتماد و اقتدار خود را به گونه ای منحصر به فرد ارائه کنید.

۵. ارائه لینک در محتوای یوتیوب امکان‌پذیر است

مزایای یوتیوب برای لینک سازی

مطمئنا از اهمیت لینک‌دهی آگاه هستید. لینک‌ها مشتریان را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. خوشبختانه یکی دیگر از مزایای یوتیوب این است که شما می‌توانید لینک محصول یا وب‌سایت خود را در محتوای ویدئویی خود ارائه کنید. از همه مهم‌تر این لینک به طور کاملا طبیعی نقش واقعی بکلینک را برای شما ایفا می‌کند.

یکی از معیارهای گوگل برای نشان دادن وب‌سایت شما در نتایج اول جستجو، تعداد بک‌لینک‌های واقعی به سایت شما است. گوگل برای رتبه‌بندی بهتر بک‌لینک های پولی را سرکوب کرده است. نتایج ارگانیک برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگامی که در محتوای ویدئویی خود به وب‌سایتتان لینک می دهید، میتوانید از مزیت بک‌لینک ارگانیک بهره‌مند شوید که می‌تواند سئوی وب‌سایت شما را تقویت کند. علاوه بر این به بازدیدکنندگان این شانس را می دهید تا راحت‌تر به مشتری تبدیل شوند و تنها با یک کلیک از شما خرید کنند.

۶. محتوای ویدئویی بهتر کاربران را به سوی اهداف شما هدایت می‌کند

مزایای یوتیوب برای رسیدن به هدف

داشتن دکمه فراخوان عمل در پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ و سایر محتوای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. بارها و بارها نشان داده شده که محتواهایی که دکمه فراخوان دارند عملکرد بهتری نسبت به محتواهایی دارند که دکمه فراخوان ندارند.

این مسئله در مورد ویدئوهای یوتیوب نیز درست است. فراموش نکنید، تا زمانی که شما از بازدیدکنندگان نخواهید، آنها به مشتری تبدیل نخواهند شد.

ما اطلاعات دقیق‌تری از کسب درآمد از یوتیوب برای شما فراهم کرده‌ایم.

سخن آخر

ویدئو ترافیک بیشتری برای سایت شما به ارمغا می‌آورد. ترافیکی که می تواند واقعی و منجر به خرید مشتری شود. بدیهی است که هیچ استراتژی بازاریابی دیجیتالی بدون فیلم‌های یوتیوب کامل نیست. اگر هنوز برای کسب‌وکار خود به یوتیوب ملحق نشده‌اید، حتما این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

دسته بندی ها