معرفی و بررسی سایت یودمی udemy

معرفی و بررسی سایت یودمی udemy
تاریخ: 2023/06/22
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اگر دنبال یک فضای مجازی برای تدریس یا آموزش آنلاین هستید، سایت یودمی یکی از بهترین مراجع برای ارائه چنین خدماتی است. یودمی در اصل یک شرکت خدمات آموزشی است و در این سایت انواع محتواهای آموزشی در قالب متن، ویدیو و آزمون های ارزیابی قابل دسترسی است. ضمن آنکه برنامه پخش ویدیوی سایت udemy امکاناتی دارد که تجربه آموزش را برای کاربران راحت تر می کند. البته جا دارد این را هم بدانید که امکان دانلود و تماشای آفلاین ویدیوهای آموزشی در سایت یودمی وجود ندارد. اما با دانلود اپلیکیشن می توان هم کلاس ها را به صورت آفلاین مشاهده کرد و هم سخنرانی ها را در قالب پادکست داشت. اپلیکیشن یودمی هم برای اندروید و هم برای Ios قابل استفاده است.

یودمی از معتبرترین مراجع آموزش آنلاین است

شاید به خاطر همین امکانات است که امروز  سایت udemy35 میلیون کاربر دارد و در آن 57هزار متخصص مشغول تدریس اند. مخاطبان سایت بسیار متنوعند. از دانشجویان تا کسب و کارهایی که به دنبال آموزش ضمن خدمت نیروهایشان هستند، می توانند برنامه های آموزشی مورد نیاز خود را به 65 زبان زنده دنیا در سایت یودمی پیدا کنند. اگر از هزینه این دوره ها بپرسید، باید گفت که از دوره های رایگان تا دوره هایی با قیمت 160 دلار و بالاتر در یودمی پیدا می کنید. اما این را هم بدانید که همیشه تخفیف های خوبی روی دوره های آموزشی مختلف وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

استفاده از یودمی چه مزایایی دارد؟

اگرچه  سایت یودمی به هنرجویان خود مدرک یا گواهی نامه معادل دانشگاهی نمی دهد، اما برای آنها برنامه رشد حرفه ای منسجمی دارد. مثلا آموزش ویژه بنگاه های اقتصادی یا سازمان های دولتی شامل سرفصل هایی از تکنولوژی، مبانی کامپیوتر و مهارت های فردی می شود. بنابراین اگر هدف شما صرفا کسب مهارت است و دغدغه مدرک دانشگاهی و مسائلی از این دست ندارید، سایت udemy می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. ضمن آنکه در هر مکان و با هر سنی می توانید مسیر یادگیری را شروع کنید و با دیگر همکلاسی های خود هم ارتباط داشته باشید.

یودمی را می توان یک بازار آنلاین آموزش دانست، یک بازار پویا و پر مخاطب که محتویات آموزشی آن عمدتا به روز است و طراحی دقیقی دارد. سایت udemy به دلیل ماهیت کاربرپسندش یکی از معتبر ترین و مطمئن ترین سایت های آموزشی به حساب می آید.  از شاخص ترین ویژگی های آن این است که کاربران در کنار کسب مهارت در کلاس ها می توانند به عنوان  مدرس نیز در این سایت فعالیت نمایند و در آمد ارزی داشته باشند.

به علاوه تنوع موضوعات در سایت یودمی آنقدر زیاد است که از موزیک تا عرفان، از تربیت سگ تا مباحث تخصصی هوش مصنوعی را می توان در آن پیدا کرد و به دنبال یادگیری هر چه باشید، یودمی پاسخی برای نیازتان دارد. اما جالب است بدانید محبوب ترین و پرفروش ترین دوره های آموزشی در سایت udemy کد نویسی و دوره های تخصصی طراحی است.

با این حال نمره تجربه کاربران یودمی در پلتفرم TRUSTPILOT حدود 2.7 از 5 می باشد که نمره متوسطی است. بنابراین آکادمی تکانش در این مقاله تصمیم دارد ضمن معرفی این سایت به مقایسه آن با نمونه های مشابه هم بپردازد. البته خود شما هم می توانید قبل از انتخاب یودمی، در TRUSTPILOT نظرات مردم را مطالعه کرده و تصویر دقیقی از محدودیت ها و امتیازات ویژه سایت یودمی داشته باشید.

product_box

ساخت اکانت یودمی Udemy

برای ساخت اکانت یودمی نیاز به یک شماره مجازی است که داخل ایران نباشد به این منظور آکادمی تکانش به شما کمک می‌کند یک اکانت اختصاصی با هویت کانادایی ساخته تا دیگر برای ورود به سایت یودمی مشکلی نداشته باشید.

ثبت نام

مقایسه سایت udemy با Coursera

اگر به دنبال کسب یک مهارت معین هستند، سایت یودمی می تواند با یک آموزش منسجم و گام به گام شما را به هدف برساند. اما Coursera بیشتر رویکردی آکادمیک به آموزش مباحث داشته و شرکای آن بیشتر دانشگاه ها و کمپانی های معتبری مانند آمازون، گوگل و IBM هستند. آموزش در یودمی ارزان تر، آهسته تر و کاربردی تر است و با خرید هر دوره می توانید مادام العمر  از محتویات آموزشی مربوط به آن استفاده کنید. در مقابل Coursera عمیق تر به مباحث می پردازد و البته ثبت نام و بیش از هزار دوره آموزشی در آن رایگان است.

سایت udemyدر دوره های آموزش فردی خود، بر خلاف  Coursera امکاناتی مانند تکالیف سطح بندی شده، استفاده از مربی برای آموزش و نیز مدرک تخصصی ندارد. اما در Coursera  دوره ها تخصصی و عمدتا طولانی تر و پر هزینه ترند. به همین خاطر است که این سایت امکان کمک مالی برای کاربرانش فراهم کرده است. همچنین در پایان دوره ها به آنها گواهی یا مدارکی معادل مدرک دانشگاهی لیسانس یا فوق لیسانس ارائه می کند.

مقایسه سایت udemy با Skillshare

در Skillshare دوره های دقیقه ای هم وجوددارد

سایت یودمی و Skillshare هر دو در حوزه ارائه دروس انلاین با مدت و هزینه های مختلف فعالند. اما در Skillshare ما دوره های ده دقیقه ای داریم، در حالی که در یودمی هیچ دوره ای زیر سی دقیقه پیدا نمی کنید. در مقایسه سایت udemy با Coursera دیدیم که دوره های Coursera عمیق تر و تخصصی تر هستند. اما بین یودمی و Skillshare این نسبت بر عکس است و دوره های Skillshare کوتاه تر و کاربردی تر از یودمی است.

تفاوت دیگر این دو سایت با یکدیگر در ساختار هزینه آنهاست. در سایت یودمی شما پول هر دوره ای که انتخاب می کنید را پرداخت می کنید. اما در Skillshare برای اشتراک ممتاز ماهانه یا سالانه، مبلغ ثابتی باید پرداخت شود. البته در این سایت یک کتابخانه از دوره های رایگان نیز در اختیار کاربران قرار دارد. با این حال همه دوره ها در هر دو پلتفرم عمدتا توسط افراد ارائه می شود تا دانشگاه ها و شرکت ها. مدرسان آن ها هم متخصصانی در حوزه های عکاسی، توسعه وب سایت، کد نویسی، مدیریت و عرصه های متنوع دیگر هستند.

خلاصه آنکه اگر از آن افرادی هستید که دائما عطش یادگیری دارند، اشتراک ممتاز Skillshare انتخاب خوبی است. اما چنانچه دنبال کسب مهارت معینی هستید، سایت udemy کارآمد تر است. البته فراموش نکنید که هیچ یک از این دو سایت مدرک معتبر ارائه نمی کند.

مقایسه سایت udemy با Pluralsight

اولین تفاوت سایت یودمی و Pluralsight در این است که Pluralsight مانند Skillshare اشتراک ماهانه دارد که با خرید آن می توانید به بیش از 7500 دوره دسترسی داشته باشید و البته امکان استفاده آفلاین هم وجود دارد. این دو سایت تفاوت مهم تری هم با هم دارند و آن این که در یودمی موضوعات متنوعی از موسیقی تا بازاریابی و کامپیوتر و … در اختیار شماست اما Pluralsight مشخصا در حوزه مدل های برنامه نویسی و کدنویسی فعال است. همچنین مسیر یادگیری ویژه ای طراحی کرده است. بنابراین برای حرفه ای های این عرصه که دنبال یادگیری عمیق یک موضوع تخصصی هستند، Pluralsight انتخاب بهتری در مقایسه با سایت udemyهست.

حتما بخوانید یودمی برترین پلتفرم برای فروش دوره آموزش آنلاین

گروه های آموزشی در سایت یودمی کدام است؟

در پلتفرم یودمی حدود سیزده گروه آموزشی وجود دارد که عبارت است از : مالی و حسابداری، کسب و کار، بهره وری، توسعه، تکنولوژی و نرم افزار، رشد فردی، طراحی، بازاریابی، سبک زندگی، عکاسی، سلامت، موسیقی و بالاخره مباحث آکادمیک. هر کدام از این طبقات کلی در سایت udemyخود زیر طبقاتی دارند. پس می بینید که با مجموعه محتوای عظیمی سرو کار داریم که نه فقط نیاز هر هنرجویی را برآورده می کند بلکه منابع خوب و متنوعی را هم در اختیار مدرسان قرار می دهد.

برنامه های آموزشی یودمی ویژه کسب و کارها

سایت یودمی دپارتمانی به عنوان Udemy Business دارد که ویژه آموزش به کسب و کارها و سازمان های دولتی است. در این دپارتمان، یودمی دوره هایی به مخاطبان خود ارائه می کند که آنها را در بازار رقابتی توانمند و نیروهای انسانی را برای مواجهه با چالش های آینده آماده می کند. این نوع از برنامه های آموزشی یودمی به دو دسته شاخص تقسیم می شوند: برنامه های تیم (ویژه 5 تا 20 کاربر) و برنامه های ویژه بنگاه های اقتصادی (ویژه 21 کاربر و بالاتر) . تفاوت برنامه های تجاری و فردی در سایت udemy در این است که برنامه های تجاری دقیق تر است. معمولا بیشتر می تواند رضایت دانشجویان را جلب کند. از مدرسان معتبرتری در آن استفاده می شود و نیازهای بازار را به خوبی در نظر گرفته است.

برنامه های تیمی در سایت udemyحدود 360 دلار قیمت دارند که با خرید آن به بیش از 9000 دوره دسترسی دارید و می توانید گزارش پیشرفت آموزش را هم داشته باشید. همچنین سایت یودمی در حین آموزش از کاربران تست ارزیابی می گیرد و به هرکس برای بهبود کارش توصیه های اختصاصی خواهد داد.

حال بپردازیم به برنامه ویژه بنگاه های اقتصادی! برنامه سایت یودمی در این قسمت شامل خدمات بسیار بیشتری می شود و البته قیمت نیز با توجه به خدماتی که انتخاب می کنید متغیر است. پیش از همه باید گفت که با خرید این برنامه، به بیش از 22هزار برنامه آموزشی دسترسی دارید و یودمی مسیر ویژه ای برای آموزش شما طراحی   می کند. همچنین داشبوردی اختصاصی در اختیار شما قرار می دهد. این داشبورد حاوی  تحلیل هایی از دوره و پیشرفت کاربران و بسیاری اطلاعات و امکانات مفید دیگر هست.

 یودمی برای چه کسانی مفید است؟

اگر شما از کسانی هستید که عاشق یادگیری اند و یا می خواهند رزومه خود را پربارتر کنند، دوره های سایت udemy با قیمت های مناسب انتخاب کاملا مناسبی است. با شرایطی که یودمی در اختیار کاربرانش می گذارد امکان آموزش مداوم و پیوسته خواهید داشت. در این سایت نه تنها بعضی از دوره ها رایگان است، بلکه کوپن های تخفیفی وجود دارد که می توانید برای دوره های گران قیمت تر استفاده کنید. هر چند کاربران این انتقاد را به یودمی دارند که در مورد زمان اعلام تخفیف ها یا انتشار کوپن هایش اطلاع رسانی درستی ندارد.

همچنین اگر شما زندگی پرمشغله ای دارید، یک آموزش منعطف از نیازهای اساسی است و سایت یودمی این را به خوبی درک کرده است. شما می توانید زمان استفاده از دوره های یودمی را خودتان برنامه ریزی کنید و با سرعت مناسب خودتان آموزش را پیش ببرید. یکی از ویژگی های یودمی که به آن اشاره کردیم تنوع بالای دوره هاست که حتی شاید در بعضی موارد از کیفیت کار کم کرده است. اما به هر حال برای مخاطبی که دوست دارد از مسائل متنوعی سر دربیاورد و به دنبال مدرک آکادمیک نیست، سایت udemy انتخاب رضایت بخشی خواهد بود.

چگونه از یودمی کسب درآمد کنیم؟

تا اینجای مقاله به معرفی سایت یودمی، مزایا، امکانات و برنامه های آن پرداختیم. اما اگر شما مهارتی برای تدریس دارید، وقت آن است که با ارائه آموزش های خود در سایت یودمی درآمد دلاری کسب کنید. با توجه به رشدی که این سایت در چند سال اخیر داشته است، شانس مدرسان آن نیز برای کسب درآمد دلاری افزایش یافته. اگر عملکردتان خوب باشد و در فهرست مدرسان برتر سایت یودمی قرار بگیرید می توانید درآمدی مادام العمر بین 650 هزار تا حدود سه میلیون دلار داشته باشید. زیرا هر بار کسی دوره ای را بخرد سهم شما به حسابتان واریز خواهد شد.

حتما بخوانید درآمد دلاری از سایت یودمی udemy

برای این که بدانید چه دوره هایی اشباع شده و در چه دوره های همچنان تقاضا بالاست، خود سایت یودمی ابزارهایی دارد که وضعیت عرضه و تقاضا را برایتان تحلیل می کند. به عنوان مثال به عکس زیر دقت کنید. این جدول نشان می دهد که دوره های عکاسی به زبان انگلیسی بسیار پرتقاضا هستند اما تعداد دوره های ارائه شده هم بالاست و در این وضعیت متوسط درآمد ماهانه از فروش چنین دوره ای 36 دلار و ماکسیمم حدود 131 دلار خواهد بود.

نمونه ای از تحلیل دوره های عکاسی در سایت یودمی

بنابراین اولین قدم برای موفقیت در کسب درآمد از سایت یودمی، تحقیق در مورد دوره هاست و بهترین ابزار جست و جو هم در خود یودمی قرار دارد. پس از آن بهتر است مهارت های خود را دقیقا ارزیابی کنید و ببینید در چه حوزه ای می توانید خوش بدرخشید. نباید فراموش کرد که با یک بازار کاملا رقابتی مواجه اید که اگر بتوان در آن تمایز خود با سایر مدرسان را به رخ کشید، برنده خواهید بود. توصیه آخر آکادمی تکانش در این زمینه این است که ویدیوهای آموزشی خود را با کیفیت بالا، خلاقانه و با استفاده از تجهیزات خوب بسازید. قرار دادن زیرنویس در ویدیو هم در اثربخشی آموزش شما بسیار موثر است.

دسته بندی ها