فریلنسیگ و برنامه نویسی

فریلنسیگ و برنامه نویسی
تاریخ: 2021/05/18
بازدید: 421 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

 

یکی از پرهیجان ترین و پردرآمدترین مشاغل؛ برنامه نویسی است که کارفرمایان بسیاری به دنبال استخدام برنامه نویسان با حقوق های بسیار بالا هستند و از مزیت های دیگر این شغل این است می توانید به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر نیز درآمد کسب کنید.

ما در این مقاله قصد داریم درباره فریلنسینگ و برنامه نویسی، چگونگی گرفتن پروژه برنامه نویسی در سایت های فریلنسری خارجی را به افرادی که قصد داردند فریلنسر برنامه نویسی شوند ارائه دهیم.

برنامه نویس فریلنسر چه کسی است؟

برنامه نویس فریلنسر به کسی گفته می شود که دارای تخصص و مهارت در زمینه نوشتن، ساخت و توسعه برنامه کامپیوتری، بازی های کامپیوتری، اندروید و … را دارد. برنامه نویس فریلنسر باید به چندین زبان مختلف برنامه نویسی مسلط باشد و به صورت دورکاری و پروژه ای با کارفرماهای مختلف کار کند.

بنابراین چنانچه در زمینه برنامه نویسی بازی های کامپیوتری، برنامه نویسی اندروید، برنامه نویسی نرم افزارهای مختلف و …. تسلط دارید می توانید به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر شروع به کار کنید.

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی چیست؟

برای اینکه بخواهیم زبان برنامه نویسی را به شکلی ساده تعریف کنیم؛ فرض کنید می خواهید با مادر خود صحبت کنید، با چه زبانی با او صحبت می کنید؟ طبیعتا اگر ایرانی و فارسی زبان باشید، از زبان فارسی استفاده می کنید. حال اگر به کشور انگلیس سفر کنید مسلما برای تعامل با شهروندان نیاز است به زبان انگلیسی صحبت کنید. حال اگر بخواهید با کامپیوتر ارتباط برقرار کنید، از چه زبانی استفاده می کنید؟ برای مثال می خواهیم به گوشی موبایل بگوییم هر موقع کاربر دکمه power را زد موبایلش روشن یا خاموش شود. خب قطعا به زبان فارسی، انگلیسی یا هر زبان زنده دیگری که نمی شود با موبایل یا کامپیوتر صحبت کرد! پس با چه زبانی باید به گوشی موبایل بگوییم روشن یا خاموش شود؟

جواب این سوالتان؛ زبان برنامه نویسی است. انسان می تواند به کمک زبان های برنامه نویسی با موبایل یا کامپیوتر ارتباط و تعامل برقرار کند. در اینجا به معرفی مهم ترین زبان های برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

با رایج ترین زبان های برنامه نویسی آشنا شوید

زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارند که ما در این جا تنها به معرفی مهم ترین و پراستفاده ترین زبان های برنامه نویسی می پردازیم:

رایج ترین زبان های برنامه نویسی

رایج ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی Python

Python(پایتون) یک نوع زبان برنامه نویسی است که در سال 1991 با هدف کوتاه کردن کدها و خوانایی بالا  طراحی شد. python زبانی متن باز، شی گرا و سطح بالا است.

زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی C (سی) در سال 1979 توسط آزمایشگاه بل طراحی شد. این زبان برنامه نویسی شی گرا، همه منظوره و سطح میانی است.

زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسی Java (جاوا) در سال 1992 با شعار “یکبار بنویس، همه جا اجرا کن” توسط شرکت مایکروسیستمز طراحی شد. زبان برنامه نویسی جاوا یکی از زبان های فراگیر است و در بسیاری از مکان ها از آن استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی ++c

زبان برنامه نویسی ++c (سی پلاس پلاس) زبانی سطح بالا و شی گرا است که در سال 1983 به منظور بهبود نواقع زبان برنامه نویسی سی ساخته شد.

زبان برنامه نویسی C++

زبان برنامه نویسی ++c

زبان برنامه نویسی #C

 

زبان برنامه نویسی #c  در سال 2000 توسط شرکت مایکروسافت خلق شد و زبانی سطح بالا، شی گرا و ساخت یافته است.

زبان برنامه نویسی R

زبان برنامه نویسی R (آر) زبانی متن باز و رایگان است و محیط آن مختص کارهای محاسباتی و آمار است.

زبان برنامه نویسی JavaScript

زبان برنامه نویسی JavaScript (جاوا اسکریپت) یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی صفحات وب است و این زبان، زبانی سطح بالا و شی گرا است.

زبان برنامه نویسی JavaScript

زبان برنامه نویسی JavaScript

زبان برنامه نویسی php

زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی) در سال 1995 با هدف طراحی صفحات وب و ساختارهای مبتنی بر وب خلق شد. این زبان یک زبان شی گرا است که تا به امروز چندین نسخه از زبان پی اچ پی رونمایی شده است.

زبان برنامه نویسی Go

زبان برنامه نویسی Go (گو) در سال 2009 توسط شرکت گوگل خلق شد و این زبان مستقیما روی سخت افزار اجرا می شود.

زبان برنامه نویسی Swift

زبان برنامه نویسی swift ( سویفت) در سال 2014 توسط شرکت اپل با هدف توسعه نرم افزارها و استفاده از سخت افزارهای شرکت اپل طراحی شد.

زبان برنامه نویسی Swift

زبان برنامه نویسی Swift

فریلنسر برنامه نویسی چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای شغل برنامه برنامه نویسی به صورت دورکاری

  • می توانید با لباسی که راحت هستید و در حالی که موسیقی مورد علاقه تان را گوش می دهید و پشت میزکارتان در اتاقتان نشسته اید کسب درآمد کنید.
  • بدون اینکه نیاز داشته باشید از خانه بیرون بروید و این ترافیک ها و رفت و آمدهای پرهزینه را تحمل کنید، درآمد کسب می کنید.
  • شما به عنوان یک فریلنسر برنامه نویسی خودتان رئیس خودتان هستید و اختیار زمان و مکانی که در آن کار می کنید دست خودتان است.
  • زمانی که به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر کار می کنید می توانید پروژه های متعددی بگیرید و در حوزه های مختلف کار کنید که این مزیت علاوه بر کسب درآمد بیشتر باعث افزایش یادگیری شما در زمینه های مختلف خواهد شد.
  • در کنار کارتان می توانید به کارهای شخصی خودتان هم برسید.

معایب فریلنسر برنامه نویسی

  • به دلیل اینکه در فریلنسری هیچ گونه قراردادی بین کارفرما و فریلنسر بسته نمی شود و در صورتی که قراردادی هم بین طرفین بسته شود موقتی است، بنابراین از مزایایی چون بیمه، عیدی، سنوات و … نمی توانید بهره ببرید.
  • در صورتی که فریلنسری را انتخاب کنید ارتباطات اجتماعی شما بسیار کم خواهد شد.
فریلنسر برنامه نویسی چه مزایا و معایبی

فریلنسر برنامه نویسی چه مزایا و معایبی

وظایف برنامه نویس فریلنسر چیست؟

اگر به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر می خواهید مشغول به کار شوید باید بگوییم که کار آسانی نیست و دورکاری و آزادکاری شما به معنای این نیست که هیچ وظیفه ای ندارید، از جمله وظایف یک برنامه نویس فریلنسر عبارتند از:

  • با یک یا چندین زبان برنامه نویسی باید آشنا باشید.
  • خلاقیت داشته باشید.
  • توانایی حل مسئله را به تنهایی داشته باشید.
  • ریاضیاتتان باید نسبتا خوب باشد.
  • توانایی تست نرم افزار داشته باشید.
  • توانایی خطایابی نرم افزار را داشته باشید.
  • اطلاعاتتان به روز باشد.
  • پروژه را در زمان معین تحویل دهید.
وظایف برنامه نویس فریلنسر

وظایف برنامه نویس فریلنسر

نکاتی که باید برای فعالیت در سایت های فریلنسری برنامه نویسی خارجی  رعایت کنید

  • سعی کنید یک رزومه کامل و قوی در زمینه برنامه نویسی بسازید تا کارفرمایان خارجی به شما سریعتر اعتماد کنند. (از نمونه کارهای قویتان در پروفایلتان قرار دهید)
  • سعی کنید اطلاعاتتان همیشه به روز باشد و از دست از یادگیری نکشید.
  • اگر قصد دارید از طریق سایت های فریلنسری درآمد دلاری کسب کنید زبان انگلیسیتان را تقویت کنید تا بتوانید با کارفرماهای خارجی ارتباط بگیرید.
  • در انجام توافقاتی که بین کارفرما و خودتان است دقت لازم را داشته باشید تا کارفرماها اعتمادشان را به شما از دست ندهند.

سایت های فریلنسری برنامه نویسی

اگر می خواهید از طریق سایت های فریلنسری برنامه نویسی کسب درآمد کنید می توانید در هر یک از سایت های زیر ثبت نام کنید و با گرفتن پروژه برنامه نویسی کارتان را آغاز کنید:

سایت فریلنسر دات کام (freelancer.com)

یکی از معتبرترین سایت های فریلنسری برنامه نویسی سایت freelancer.com است که تعداد بسیار زیادی کارفرما و فریلنسر در این سایت فعالیت دارند.

سایت آپ ورک دات کام (upwork.com)

اگر در زمینه برنامه نویسی فریلنسری مبتدی یا حرفه ای هستید! اگر در حال حاضر مشغول به یک کار تمام وقت در شرکتی هستید! اگر به حقوق ثابتتان راضی نیستید! با ثبت نام در سایت آپ ورک (upwork.com) که یکی از بهترین سایت های دورکاری برنامه نویسی؛ می توانید درآمد ارزی کسب کنید.

سایت گورو دات کام (guru.com)

یکی دیگر از وب سایت های فریلنسری برنامه نویسی سایت Guru است که در زمینه های مختلف به غیر از برنامه نویسی مانند ترجمه، نویسندگی، طراحی و …. نیز فریلنسر جذب می کند.

یکی از مزیت های سایت guru.com این است که کاربران پس از اتمام هر پروژه امتیازی کسب می کنند که این امتیازات به کارفرمایان و فریلنسرها این امکان را می دهد که افراد قابل اعتماد و متخصص را از سرتاسر جهان پیدا کنند.

سایت های فریلنسری برنامه نویسی

جمع بندی

اکثر برنامه نویسان ترجیح می دهند که به صورت پروژه ای با شرکت های مختلف کار کنند اما چنانچه شما به عنوان یک فریلنسر به دنبال کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی هستید می توانید در وب سایت های فریلنسری مختص همین رشته که از جمله بهترین و معتبرترین آنها؛ سایت guru، سایت upwork و  سایت freelancer ثبت نام کنید و با گرفتن پروژه های پردرآمد برنامه نویسی از سرتاسر دنیا درآمد دلاری بدست بیاورید.

 

 

 

 

 

دسته بندی ها