پلتفرم iTalki چیست؟ ثبت نام و کسب درآمد دلاری از تدریس زبان

پلتفرم iTalki چیست؟ ثبت نام و کسب درآمد دلاری از تدریس زبان
تاریخ: 2021/12/19
بازدید: 569 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

این روزها روش‌های بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید به کسب درآمد دلاری بپردازید. تدریس زبان یکی از این روش‌ها است. کسب درآمد دلاری از تدریس زبان خیلی دشوار نیست و شما هم می‌توانید همین الان کارتان را شروع کنید. اما پیش از هر کاری بیایید تجربه یک مدرس زبان در iTalki را از زبان خودش بشنویم. جذاب است، اینطور نیست؟!

در این مقاله با شما همراه هستیم تا یک تجربه موفق از تدریس زبان در پلتفرم iTalki را بررسی کنیم. قبل از اینکه به سراغ اصل مطلب برویم، بیاید کمی در مورد پلتفرم iTalki صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سایت iTalki چیست؟

iTalki یک پلتفرم یادگیری و تدریس زبان است که مدرس‌ها و زبان‌آموزان را با فرهنگ‌های مختلف در بستر اینترنت به یکدیگر ارتباط می‌دهد. بیش از ۱۰ هزار مدرس در این پلتفرم به زبان‌های مختلف تدریس می‌کنند.

تقریبا هر زبانی که تصورش را بکنید در iTalki تدریس می‌شود.

از آنجایی که برای هر زبان تعداد زیادی مدرس وجود دارد، دست شما به عنوان زبان‌آموز برای انتخاب مدرس مناسب از نظر برنامه روزانه، برنامه زمانی، بودجه و اهداف آموزشی کاملا باز است. اگر مدرس هستید تنظیم زمان کلاس‌ها، انتخاب درس و سبک تدریس در دست خودتان خواهد بود.

توجه داشته باشید که در iTalki دو نوع مدرس وجود دارد؛ مدرس‌های تجربی و مدرس‌های حرفه‌ای. مدرس تجربی مدرسی است که ممکن است به‌طور آکادمیک آموزش تدریس زبان ندیده باشد، اما تجربه لازم برای تدریس را دارد و قیمت حضور در کلاس‌هایشان نیز کمی پایین‌تر از مدرسان حرفه‌ای است.

قیمت مدرسین تجربی از حدود ساعتی ۴ دلار شروع می‌شود، در حالی که مدرسین حرفه‌ای ساعتی ۸ دلار دستمزد می‌گیرند.

دستمزد مدرسین حرفه‌ای از این جهت بالاتر است که آنها سرتیفیکیت دارند و تجربه آموزش در مدارس و کالج‌ها را در کارنامه کاری خود ثبت کرده‌اند، ضمن اینکه برای این کار آموزش آکادمیک دیده‌اند.

درآمد دلاری از تدریس زبان؛ iTalki

میزان درآمد دلاری در سایت iTalki برای مدرسین و معلم های زبان

میزان درآمد در پلتفرم iTalki می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله میزان تجربه و مهارت معلم، تعداد ساعات تدریس، نرخ ساعتی تعیین شده توسط معلم و تعداد دانش‌آموزانی که معلم جذب می‌کند.

به طور کلی، نرخ ساعتی معلمان برای تدریس زبان در iTalki متفاوت است و می‌تواند از 10 دلار تا 40 دلار یا بیشتر متغیر باشد. برخی از معلمان با تجربه‌تر و دارای تخصص خاص ممکن است نرخ‌های بالاتری را مطالبه کنند. به طور میانگین، معلمان تازه کار ممکن است حدود 10 تا 20 دلار در ساعت دریافت کنند، در حالی که معلمان با تجربه تر و تخصصی‌تر ممکن است 30 دلار در ساعت یا بیشتر دریافت کنند.

همچنین، میزان درآمد ماهانه یک معلم به تعداد ساعات تدریس در هفته نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک معلم با نرخ ساعتی 20 دلار، 20 ساعت در هفته تدریس کند، درآمد ماهانه او ممکن است حدود 1600 دلار باشد.

همچنین باید توجه داشت که iTalki درصدی از درآمد معلمان را به عنوان کارمزد پلتفرم خود برداشت می‌کند، که این درصد نیز می‌تواند بر اساس نوع حساب و میزان تدریس متغیر باشد.

در نهایت، میزان درآمد واقعی معلمان در iTalki می‌تواند بسیار متغیر باشد و به تلاش، مهارت‌ها و توانایی جذب دانش‌آموزان بستگی دارد.

ویژگی‌هایی که پلتفرم iTalki را از سایر پلتفرم‌های مشابه، متمایز می‌کند

  • امکان انتخاب بین مدرسین تجربی و حرفه‌ای

اگر به دنبال مدرسی هستید که دروس را به صورت غیررسمی آموزش داده و صرفا فنون مکالمه را با شما کار کند، می‌توانید از مدرسین تجربی کمک بگیرید.

اگر به دنبال مدرسی هستید که در قالب یک برنامه مدون درسی، دروس را به صورت دسته‌بندی شده در اختیار شما قرار داده و اطلاعات کاملی در مورد لغات، گرامر و ساختار جمله‌بندی‌ها به شما آموزش دهد، از مدرسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

هرچند مدرسین تجربی نیز تا حدودی گرامر را رعایت می‌کنند. در نهایت همه چیز به هدف شما بستگی دارد، اگر هدف شما صرفا به‌دست آوردن توانایی مکالمه است، قطعا مدرسین تجربی با قیمت کمتر نتیجه بهتری را برایتان رقم خواهند زد.

پیش از ثبت‌نام در دوره‌ها و پرداخت هزینه، می‌توانید پروفایل مدرسین و نیز تعدادی از ویدیوهای آموزشی آنها را ببینید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  • حدود ۵ میلیون زبان‌آموز در پلتفرم iTalki عضو هستند

این پلتفرم ۵ میلیون زبان‌آموز دارد.

پس اگر مدرس هستید، مطمئن باشید که همیشه زبان‌آموز جدید خواهید داشت. اگر می‌خواهید تعداد زبان‌آموزان شما ثابت مانده و کلاس‌های شلوغی داشته باشید، باید یک پروفایل شسته رفته و قوی برای خود بسازید. پروفایلی که زبان‌آموزان را به خود جذب کند.

  • در ابتدای کار می‌توانید از ۳ جلسه امتحانی استفاده کنید

قیمت جلسات امتحانی کمی پایین‌تر است و با شرکت در امتحان می‌توانید تجربه حضور در کلاس ۳ مدرس مختلف را به‌دست آورده و مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید. بدون شک این ویژگی در انتخاب مدرس بسیار تاثیرگذار است.

  • ریسپانسیو بودن پلتفرم iTalki

iTalki همچنین یک اپلیکیشن برای گوشی‌های همراه دارد که با پروفایل ساخته شده روی لپتاپ شما همگام‌سازی شده و با رابط کاربری دوست‌داشتنی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد جلسات آنلاین خود را بدون نیاز به لپتاپ مدیریت کنید.

احتمالا همه موافقید که کار کردن با گوشی بسیار راحت‌تر از لپتاپ است.

درآمد دلاری از تدریس زبان: ریسپانسیو بودن پلتفرم iTalki

  • iTalki می‌تواند یک شبکه اجتماعی باشد

iTalki در عین حال که برای تدریس و زبان‌آموزی طراحی شده، یک شبکه اجتماعی است! عالی نیست؟ iTalki همه ابزاری که شما برای برقراری ارتباط با سایر افراد نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همانند اینستاگرام و یوتیوب شما می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید؛ از افراد دیگر در مورد زبان مدنظر خود پرس‌وجو کنید؛ کامنت‌های زیر پست‌های مدرسین را بخوانید و بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید، اطلاعات مفید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

  • قابلیت ایجاد چت‌روم در iTalki

iTalki مانند اسکایپ، زوم یا گوگل‌هنگ‌آوت قابلیت ایجاد چت‌روم دارد. داخل خود اپلیکیشن می‌توانید چت‌روم تشکیل داده و به صورت متنی یا تصویری با دوستان خود و اعضای چت‌روم، در مورد موضوعات مختلف مانند بازده کلاس، نحوه تدریس مدرس، تغییر برنامه زمانی کلاس‌ها و موضوعات مختلف دیگر به گفتگو بپردازید.

این موارد، نکات مثبتی بود که iTalki را به یک پلتفرم محبوب تدریس و زبان‌آموزی در بین کاربران در سرتاسر دنیا تبدیل کرده است. حال زمان آن رسیده که درباره بزرگترین ایراد این پلتفرم هم با شما صحبت کنیم.

نکته منفی iTalki و راه‌حلی برای مدیریت نقاط بحرانی

به عنوان مدرس، گاهی اوقات با افراد به مشکل برمی‌خورید. طبق تجربه شخصی یک مدرس در این پلتفرم، بسیاری از زبان‌آموزان iTalki، افرادی مودب و با فرهنگی غنی هستند، اما همیشه یک شاگرد در کلاس حضور دارد که شرایط کنترل کلاس را برای مدرس دشوار می‌کند.

به عنوان زبان‌آموز کاملا به شما بستگی دارد که مدرس و حتی هم‌کلاسی‌هایتان را مناسب با شخصیت خودتان انتخاب کنید، اما به عنوان مدرس چطور؟

چقدر در زمینه انتخاب زبان‌آموز دست‌تان باز است؟

مشخصا iTalki هوای مدرس‌ها را نیز دارد، اما رد کردن زبان‌آموزی که پروفایل شما را نخوانده، ویدیوهای تدریس شما را ندیده، دانسته به شما دروغ می‌گوید و قصد برداشتن کلاس با شما را دارد، چقدر برای شما ممکن است؟

از آنجایی که زبان مادری شما با زبان‌آموزان یکی نیست، ممکن است جملات و اصطلاحاتی به‌کار ببرند که از مفهوم اصلی آن اطلاعی ندارند و این کار را برای شما دشوار خواهد کرد.

به طور قطع در هر حوزه کاری که مجبور به برقراری ارتباط با افراد دیگر باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد، اما اگر بتوانید شرایط را مدیریت کنید، هیچ کدام از پیش‌آمدها به نقطه بحرانی نخواهند رسید.

پس خیلی نگران نباشید و در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه مدیریت شرایط، راه‌حل ارائه دهیم.

بهترین راه‌حل برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، برقراری ارتباط است، به همین سادگی! به‌عنوان مدرس این وظیفه شما است که با زبان‌آموزان ارتباط مفید و سازنده برقرار کنید. مشخص کنید که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری را نمی‌توانید یا نمی‌خواهید انجام دهید.

همیشه خودتان را به چالش کشیده و به روز نگه‌دارید.

به عنوان زبان‌آموز، لطفا صادق باشید، خودتان را فریب ندهید، رک باشید، پروفایل مدرس را مطالعه کرده و ویدیوهای معرفی را تماشا کنید.

 

درآمد دلاری از تدریس زبان

سخن پایانی

iTalki  یک پلتفرم مبتنی بر تدریس و زبان‌آموزی است. در عین حال، یک شبکه اجتماعی نیز است که در آن دوستان و ارتباطات جدیدی پیدا می‌کنید که در کنار کسب‌ درآمد و آموختن زبان مورد نظر، می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول آشنایی با فرهنگ‌ها و افراد مختلف کند، که در زمان همه‌گیری کرونا یک مزیت عالی است، اینطور نیست؟

آیا تجربه استفاده شخصی از iTalki را داشته‌اید؟ نظرتان در مورد این پلتفرم چیست؟

دسته بندی ها