30 روز تجربه کار در آپ وورک از زبان یک فریلنسر

30 روز تجربه کار در آپ وورک از زبان یک فریلنسر
تاریخ: 2021/11/30
بازدید: 916 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

همه ما ترجیح می‌دهیم در خانه بمانیم و به صورت دورکاری برای خودمان کار کنیم. اما آیا می‌دانید این مدل کاری جدا از مزیت‌هایش، چه چالش‌هایی دارد؟ پیدا کردن پروژه یکی از این چالش‌ها است. به همین دلیل هم بحث کار در آپ وورک به میان می‌آید. پیدا کردن و گرفتن پروژه در آپ وورک گزینه مناسبی است؟ خب بیایید باهم ببینیم آیا آپ وورک پلتفرم خوبی برای فریلنسرها است یا خیر.

طی سال‌های گذشته با گسترش و توسعه بیش از حد اینترنت و فضای وب، بستر مناسبی برای کسب درآمد به صورت دورکاری و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت‌ها به وجود آمده است. این روش کار کردن مزایای بسیاری داشته، اما از طرفی چالش‌هایی هم دارد.

یکی از چالش‌های فریلنسر بودن، پیدا کردن پروژه‌ است!

فریلنسرها به یک پلتفرم برای پیدا کردن پروژه‌های به‌‌صرفه نیاز دارند. امروزه پلتفرم‌های زیادی برای فریلنسرها به وجود آمده‌ که یکی از آنها آپ وورک است. در این مطلب می‌خواهیم تجربه ۳۰ روزه یک فریلنسر در آپ وورک را برای شما بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این پلتفرم چه مزیت و چه معایبی دارد.

تجربه ۳۰ روزه در آپ وورک از زبان یک فریلنسر

من الان مدت ۳۰ روزی می‌شود که در آپ وورک به کار برنامه نویسی فریلنس مشغول هستم. اولین هفته‌ای که در آپ وورک مشغول به کار شدم، واقعا سخت بود، اما الان می‌توانم بگویم بهتر از انتظارم پیش می‌رود. حالا می‌خواهم به طور خلاصه ۳۰ روز تجربه کار در آپ وورک را برای شما بازگو کنم.

چندین ساعت مشغول درخواست دادن برای پروژه‌های مختلف بودم و حتی ۱۰ دلار هم خرج کردم. اولین مصاحبه‌ای که داشتم، خیلی خوب پیش نرفت، اما بعد از ۲۴ ساعت در این پلتفرم، اولین پرو‌ژه را پیدا کردم. پس از انجام پروژه، ۱۰ دلار حقوق و انعام ۵ دلاری دریافت کردم. قسمت مثبت این پروژه، گرفتن امتیاز ۵ ستاره‌ای بود که در پروفایل من ثبت شد.

همین امتیاز ۵ ستاره بود که من را به سمت اولین پروژه درست و حسابیم سوق داد. در این پروژه باید روی یک اپلیکیشن استریم موسیقی ساده کار می‌کردم و ساعتی ۱۵ دلار دستمزد داشت. پس از اتمام پروژه ۸۲ دلار و ۵۰ سنت دستمزد گرفتم و در انتهای هفته اول، کل درآمد من ۹۷ دلار و ۵۰ سنت شده بود.

با گذشت یک هفته کاری در آپ وورک، تقریبا مطمئن شده بودم که آپ وورک ارزش زمان من را ندارد، چون فقط درخواست دادن برای پروژه‌ها ۱۰ دلار هزینه داشت. از طرفی دیگر هم وقتی اولین قرارداد ساعتی را امضا کردم، بعد از هزینه‌های آپ وورک، درآمدم کمتر از حداقل حقوق شده بود.

با این وجود، سوالی از خودم پرسیدم؛ آیا یک هفته برای قضاوت یک پلتفرم کافی است؟‌ خب شاید یک هفته خیلی زود باشد و به زمان بیشتری برای قضاوت در مورد این پلتفرم نیاز داشته باشم، اما فکر نمی‌کنم آپ وورک ارزش زمان من را داشته باشد.

تجربه ۳۰ روزه کار در آپ وورک از زبان یک فریلنسر

در همین زمان بود که اتفاقی افتاد! بعد از هفته اول، یکی با تاخیر به پروپوزال ارسالی من به یک پیشنهاد شغلی پاسخ داد. اگر بخواهم پروپوزال را تعریف کنم، پروپوزال در آپ وورک در واقع یک درخواست برای کار روی پروژه شخص دیگری است.

وقتی داشتم هفته اول در آپ وورک را جمع بندی می‌کردم، پیشنهاد کاری دیگری برای کار روی نرم‌افزار برایم ارسال شد. در این پروژه باید یک اپلیکیشن موبایلی را به درجه استاندارد دستوالعمل‌های اپل می‌رساندم. در هر صورت با خودم گفتم این کار را انجام می‌دهم و بعد از آن آپ وورک را کنار می‌گذارم.

شرایط قرارداد به صورت ساعتی ۱۹ دلار و هفته‌ای حداکثر ۱۰ ساعت تعیین شده بود. راستش را بگویم کار روی اپلیکیشن خیلی سخت نبود. من اپلیکیشن را با دستورالعمل‌های اپل سازگار ساختم و انجام این کار هم کلا یک هفته زمان برد. پس از اتمام پروژه، ۱۶۴ دلار و ۶۷ سنت دستمزد گرفتم. البته امتیاز ۵ ستاره دیگری هم به پروفایلم اضافه شد.

امتیازهای مثبت بیشتر مساوی است با درآمد بیشتر!

حالا بعد از گذشت ۲ هفته، من ۳ امتیاز ۵ ستاره در آپ وورک گرفته بودم و متوجه شدم که با بیشتر شدن امتیازهای مثبت، کم کم پول بیشتری از پلتفرم به دست می‌آوردم.

با اتمام آخرین پروژه، یک تماس کاری دیگر داشتم! این تماس کاری از سمت کارفرمای پروژه اپلیکیشنی بود که باید با دستورالعمل‌های اپل سازگار می‌شد. ظاهرا خودش ماه‌ها وقت گذاشته بود که اپلیکیشن را به درجه دستورالعمل‌های اپل برساند و حتی کم مانده بود بیخیال این پروژه شود و خیلی خوبه که من توانستم این کار را انجام دهم.

پس از مکالمه‌ای طولانی، بهم پیشنهاد داد که باز هم روی اپلیکیشنش کار کنم و من هم پذیرفتم. با این حال، به او گفتم که ساعتی ۱۹ دلار، واقعا ارزش زمان من را ندارد و کارفرما هم کاملا درک کرد. پیشنهاد من ساعتی ۵۰ دلار بود و اصلا فکر نمی‌کردم که قبول کند، اما بعد از چند روز به صورت ساعتی ۵۰ دلار باهم قرارداد بستیم. در واقع، بعد از کسر هزینه‌های آپ وورک، ساعتی ۴۰ دلار می‌شد، اما مهم نبود.

همین پروژه نقطه عطف مهمی در مسیر من در آپ وورک بود، چون همینجا فهمیدم افرادی هم در آپ وورک هستند که برای کیفیت، ارزش قائل می‌شوند. طی ۲ هفته بعد، من در کل ۵ ساعت روی این پروژه کار کردم و دلیلش هم این بود که بیشتر سرگرم شغل اصلی خودم بودم.

البته باید بگویم که سر تعیین جزئیات پروژه هم خیلی با کارفرما بالا و پایین داشتیم. در نهایت، من در کل ۲۴۱ دلار و ۶۷ سنت برای ۵ ساعت کار درآمد کسب کردم که خیلی خوبه. البته یک امتیاز ۵ ستاره‌ای دیگر هم به پروفایلم اضافه شد.

طی تمام تحقیقاتی که انجام دادم، قانع شدم که امتیاز خوب داشتن در پروفایل آپ وورک، قطعی‌ترین راه برای کارفرما گرفتن و کسب درآمد عالی است.

کار در آپ وورک: امتیازهای مثبت بیشتر مساوی است با درآمد بیشتر!

در هر صورت، وقتی این قرارداد تمام شد، تقریبا ۱ ماهی می‌شد که در آپ وورک مشغول شده بودم. با توجه به پروفایل آپ وورک، در کل ۱۹ ساعت کار کرده بودم. البته این عدد کاملا درست نیست، چون زمانی که صرف درخواست دادن برای پروژه‌ها کرده بودم را در نظر نمی‌گیرد.

۴ پروژه انجام داده بودم؛ یک پروژه با هزینه ۱۰ دلار، پروژه دیگری با ۱۵ دلار در ساعت، یک پروژه دیگر با ۱۹ دلار در ساعت و آخرین پروژه هم بت ۵۰ دلار در ساعت. در نهایت، در ۳۰ روز درآمد کل من ۵۰۳ دلار و ۸۴ سنت شده بود.

اگر این ۵۰۳ را تقسیم بر ۱۹ ساعتی کنیم که کار کرده بودم، متوجه می‌شویم که من در آپ وورک ساعتی ۲۶ دلار درآمد داشتم. البته بعد از کسر هزینه‌های آپ وورک، کل درآمد من ۴۰۰ دلار و به صورت ساعتی ۲۱ دلار می‌شود. اینجا است که باید اعتراف کنم در مورد آپ وورک اشتباه می‌کردم!

در انتهای هفته اول با توجه به این که برای ارسال پروپوزال باید هزینه‌ای پرداخت می‌کردم و البته دستمزد پروژه‌ها نیز پایین بود، فکر نمی‌کردم آپ وورک ارزش زمان من را داشته باشد.

اما با گذشت ۱ ماه دریافتم که آپ وورک می‌تواند گزینه خوبی برای پیدا کردن پروژه‌های بیشتر باشد. باید بگویم آپ وورک آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید بد نیست! در واقع می‌توان گفت که آپ وورک بدک نیست.

آیا می‌توان از آپ وورک درآمد کسب کرد؟

البته که می‌شود از آپ وورک به درآمد رسید! اما نمی‌توان گفت که بهترین و تنها گزینه برای فریلنسرها است. در واقع، استفاده از آپ وورک به عنون ابزار مکمل می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وقتی در پلتفرمی مانند آپ وورک کار می‌کنید، باید مطابق قوانین و مقررات آنها پیش بروید و همین امر سطحی از رقابت غیرلازم را به کار شما اضافه می‌کند.

وقتی برای یک پروژه پروپوزال می‌دهید، در واقع با ۵۰ نفر رقابت می‌کنید، درخواست دادن هم هزینه دارد و آپ وورک هم ۵ تا ۲۵ درصد برای خودش برمی‌دارد. حتی اگر با کارفرما در خارج از پلتفرم ارتباط داشته باشید، جریمه خواهید شد. همه این موارد نشان می‌دهند که آپ وورک بهترین گزینه برای یک فریلنسر نیست.

کار در آپ وورک برای فریلنسرها

سخن پایانی

آپ وورک خیلی عالی نیست، خیلی هم بد نیست! در واقع می‌توان گفت آپ وورک می‌تواند مکمل کاری خوبی باشد. با این حال، این تجربه ۳۰ روزه یک فریلنسر در آپ وورک بود و شما خودتان هم می‌توانید همچین تجربه‌ای داشته باشید و خودتان در مورد این پلتفرم تصمیم بگیرید. نظر شما در مورد آپ وورک چیست؟

دسته بندی ها