بهترین و پول سازترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسینگ کدام است؟

بهترین و پول سازترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسینگ کدام است؟
تاریخ: 2021/05/18
بازدید: 834 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

چگونه با برنامه نویسی می توانیم پولدار بشویم ؟

برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی راه ارتباطی ما با نرم افزار است. افرادی که از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند اغلب برنامه نویسان یا توسعه دهندگان نامیده می شوند.

وقتی یک هدف نهایی به یک طراح وب داده می شود مانند “ایجاد یک صفحه وب که دارای این سربرگ ، این قلم ، این رنگ ها ، این تصاویر و یک شاخ متحرک باشد که هنگام کلیک بر روی صفحه روی صفحه روی صفحه کاربر کلیک می کند” ، کار طراح وب این است که این ایده بزرگ را بگیرید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید ، و سپس این قطعات را به دستورالعمل هایی ترجمه کنید که کامپیوتر می تواند درک کند.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یکی از مهارت های مورد تقاضا و پردرآمد طی دو دهه اخیر بوده است. یکی از چالش‌ هایی که زمان یادگیری برنامه نویسی پیش می آید این است که کدام زبان را انتخاب کنیم؟ کدام زبان برنامه نویسی بازار کار بهتری دارد؟

شما قبل از شروع یادگیری زبان برنامه نویسی باید بدانید چه می‌خواهید؟

حوزه کاریتونو مشخص کنید. بدین ترتیب می توانید با آگاهی کامل زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این مقاله ما سعی داریم بهترین و پول سازترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسینگ را معرفی کنیم.

جاوا اسکریپ (javascript)

جاوا اسکریپت فرمانروای زبان‌های برنامه نویسی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این زبان برنامه نویسی برای قرار دادن عناصر تعاملی میان کاربر و برنامه مورد استفاده طراحان و توسعه‌دهندگان رایانه‌ای قرار می‌گیرد. در واقع این زبان برنامه نویسی وب سایت شما را تعاملی تر می کند، این امکان می دهد اطلاعات مورد نیاز را وارد، عناصر را در صفحه جابجا کنید و وب سایت شما را عملکردی تر کند.

امروزه جاوا اسکریپت یکی از بزرگترین و متنوع ترین جوامع جهان را در خود جای داده است که با ایجاد یک چارچوب و فضای زمان اجرا تقریباً هر چیزی را که تصور کنید توسعه می دهد.

برای کسی که می خواهد در توسعه وب تخصص داشته باشد ، جاوا اسکریپت یکی از موارد ضروری است.

جاوا اسکریپ (javascript)

جاوا اسکریپ (javascript)

همچنین ، برای کسی که به تازگی در زمینه تولید نرم افزار کار خود را آغاز کرده و تصوری در زمینه خود ندارد ، جاوا اسکریپت چند زبانه ترین زبان است. با یک زبان ، شما می توانید بسیاری از زمینه های توسعه نرم افزار را کشف کنید و سپس منطقه ای را که می خواهید در آن تخصص داشته باشید ، انتخاب کنید.

شما با جاوا اسکریپ امکان ایجاد انیمیشن ، تنظیم دکمه ها و کلا مدیریت مالتی مدیا را دارید.

میانگین میزان حقوق یک فریلنسر با زبان برنامه نویسی JavaScript 200 دلار برای هر پروژه است.

جاوا (Java)

زبان برنامه نویسی جاوا به گونه ای طراحی شده است که یک زبان عمومی باشد و برای هر محیطی قابل حمل باشد. تطبیق پذیری جاوا این امکان را فراهم کرده است که توسط صنایع و شرکت هایی مانند موسسات مالی ، شرکت های هواپیمایی ، خرده فروشان بزرگ و غیره که به دنبال توسعه برنامه هایی برای پشتیبانی از فعالیت های اصلی تجاری خود مانند  هستند ، مورد استفاده قرار گیرد. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا برای نوشتن کدی با ساختار مناسب فراهم می کند.

جاوا به زیرساخت سخت افزاری خاصی احتیاج ندارد ، به راحتی قابل کنترل است و از سطح امنیتی خوبی برخوردار است. علاوه بر این ، یادگیری جاوا در مقایسه با زبان هایی مانند C و C ++  آسان تر است.

پایتون (Python)

Python سریع ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. این زبان به راحتی قابل یادگیری است و کد نویسی تمیز و ساختاریافته را ارائه می دهد و آن را به اندازه کافی قدرتمند می سازد تا بتواند با آن یک برنامه وب مناسب ایجاد کند. بهتر است بدانید که اینستاگرام و پینترست هم با زبان برنامه نویسی پایتون طراحی شده‌اند.

پایتون (Python)

پایتون (Python)

پی اچ پی (PHP)

اگر به صورت آزاد کار می کنید و پروژه های شخصی می سازید یا به دنبال کار در استارت آپ ها هستید ، PHP می تواند یک انتخاب عالی باشد.

C ++

برخی از زبان های رایانه برای یک هدف خاص نوشته شده اند. مانند ، جاوا در ابتدا برای کنترل توسترها و برخی وسایل الکترونیکی دیگر طراحی شده بود. C برای سیستم عامل برنامه نویسی ساخته شده است. پاسکال برای آموزش تکنیک های مناسب برنامه نویسی مفهوم سازی شد. اما C ++ یک زبان عمومی است.

C ++

C ++

درواقع C ++  یک زبان برنامه نویسی چند منظوره با هدف کلی است. توسعه دهندگان C ++ غالباً روی هر دو برنامه دسک تاپ و موبایل و همچنین نرم افزارهایی که با سیستم سطح پایین و منابع سخت افزاری ارتباط برقرار می کنند کار می کنند.

  • وظایف یک برنامه نویس  C ++ چیست؟
  • پیاده سازی برنامه های نرم افزاری
  • نوشتن ، ویرایش و تجزیه و تحلیل کد در C ++
  • حفظ کیفیت کد C ++
  • سازماندهی و اتوماسیون
  • ماژول های عملکرد و کیفیت را پیاده سازی کنید
  • اشکالات را شناسایی کرده و راه حل هایی را بیان کنید
  • اصطلاح “توسعه شی گرا” نباید برای برنامه نویسان یک واژه خارجی باشد و آشنایی با الگوریتم های مختلف برای حل کارآمد مسئله توصیه می شود.
  • علاوه بر این ، برنامه نویسان C ++  باید حداقل درک اساسی هم از پایگاه داده های رابطه ای و هم از پایگاه داده های اسناد داشته باشند. درواقع باید بروز باشند.

در ادامه برخی از موارد اصلی استفاده از زبان برنامه نویسی C ++ آورده شده است:

سیستم های عامل

با این وجود مایکروسافت ویندوز یا Mac OSX یا Linux است – همه سیستم عامل ها دارای برخی قسمت ها هستند که به صورت C ++  برنامه ریزی شده اند. زیرا C ++  یک زبان برنامه نویسی سریع تایپ شده و سریع است ، که آن را به گزینه ای ایده آل برای توسعه یک سیستم عامل تبدیل می کند.

سیستم های عامل

سیستم های عامل

بازی ها

به دلیل اینکه یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی است ، C ++ به طور گسترده ای در برنامه نویسی موتورهای توسعه بازی استفاده می شود. C ++ به راحتی می تواند منابع سخت افزاری را دستکاری کند و همچنین می تواند برنامه نویسی رویه ای را برای عملکردهای فشرده CPU فراهم کند.

مرورگرها

موتورهای ارائه دهنده مرورگرهای مختلف وب به دلیل سرعتی که ارائه می دهند ، در ++ C برنامه نویسی می شوند.

کتابخانه ها

بسیاری از کتابخانه های سطح بالا از C ++ به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، چندین کتابخانه Machine Learning به دلیل سرعت آن از C ++ در قسمت باطن استفاده می کنند.

گرافیک

C ++  تقریباً در همه برنامه های گرافیکی که به رندر سریع ، پردازش تصویر ، فیزیک لحظه ای و حسگرهای موبایل نیاز دارند ، بسیار استفاده می شود.

برنامه های بانکی

یکی از رایج ترین سیستم های اصلی بانکداری – Infosys Finacle ، از C ++ به عنوان زبان برنامه نویسی backend استفاده می کند. برنامه های بانکی نیاز به پردازش روزانه میلیون ها معامله دارند و نیاز به همزمانی بالا و پشتیبانی از تأخیر کم دارند.

برنامه های بانکی

برنامه های بانکی

سیستم های جاسازی شده

سیستم های مختلف جاسازی شده مانند ماشین های پزشکی ، ساعت های هوشمند و غیره از C ++ به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی استفاده می کنند.

کامپایلرها (Compilers)

کامپایلرهای مختلف زبان های برنامه نویسی از C ++  به عنوان زبان برنامه نویسی backend استفاده می کنند.

سی‌شارپ  C#

سی‌شارپ توسط شرکت ماکروسافت ارائه شده است. در واقع C# نوع گسترش یافته زبان C++ است.

این زبان، یک زبان برنامه نویسی مدرن و با کاربردهای عمومی است که می تواند برای انجام طیف وسیعی از وظایف و اهداف مورد استفاده در حرفه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. C# عمدتا در چارچوب NET ویندوز استفاده می شود ، اگرچه می تواند روی یک پلتفرم منبع باز اعمال شود. این زبان یک زبان نسبتاً جدید در بازی است ، که از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.

سی شارپ به دلیل این که در خواندن و نوشتن آن نسبتاً آسان است ، آن را به گزینه ای مناسب برای مبتدیان و گزینه ای مناسب برای متخصصان تبدیل می کند. علاوه بر قابلیت خواندن ، از C #  می توان برای اتوماتیک سازی کارهای پیچیده ای که برای دستیابی به نتایج جزئی به زمان زیادی نیاز دارند استفاده کرد.

سی‌شارپ  C#

سی‌شارپ  C#

این زبان برنامه نویسی از نظر آماری نیز تایپ می شود ، به این معنی که خطاها قبل از اجرای برنامه شناسایی می شوند.

تایپ اسکریپت (typescript)

جاوا اسکریپت (typescript) انتخاب بهتری برای وب سایت های دسکتاپ و موبایل است. این زبان تقریبا شبیه زبان جاوا اسکریپت می‌باشد اما از نظر قدرت و پتانسیل از جاوا بالاتر است.

به دلیل پتانسیل و قدرت بالای تایپ اسکریپت، این زبان جزو بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد فریلنسری می باشدجاوا اسکریپت به راحتی قابل یادگیری است

بسیاری از افراد می گویند که یادگیری پایتون راحت تر از JavaScript است ، اما این برای افرادی که ذهنیت برنامه نویسی دارند درست نیست. اصول JS را می توان فقط در طی چند ماه آموخت و با یک سال وقف ، فرد می تواند با مهارت های خود کسب درآمد مناسب را شروع کند.

تایپ اسکریپت (typescript)

تایپ اسکریپت (typescript)

Shell

درواقع Shell  یک زبان برنامه نویسی نیست. یک اسکریپت است که برای برقراری ارتباط با سیستم عامل نوشته شده است. درواقع shell script یک برنامه کامپیوتری است که برای اجرا توسط پوسته Unix / Linux طراحی شده است.

برای مثال وقتی در لینوکس پنجره ترمینال را باز می‌کنید، در واقع این برنامه شل است که اجرا می‌شود. این روزها زبان شل بسیار معروف و محبوب شده ‌است.

HTML

HTML مخفف Hypertext Markup Language است و پرکاربردترین زبان برای برنامه نویسی صفحات وب است.

در اصل ، HTML با هدف تعریف ساختار اسنادی مانند عناوین ، پاراگراف ها ، لیست ها و موارد دیگر برای تسهیل اشتراک اطلاعات علمی بین محققان است. در حال حاضر HTML به طور گسترده ای برای قالب بندی صفحات وب استفاده می‌ شود.

 

CSS

CSS مخفف Cascading Style Sheets است. CSS نحوه نمایش عناصر HTML بر روی صفحه ، کاغذ یا سایر رسانه ها را توصیف می کند. درواقع یک زبان طراحی صفحات وب برای ایجاد و ساخت مشخصات ظاهری اسناد و اطلاعات وب سایت می باشد. CDD یکی از رایج ترین و محبوب ترین ابزارهای طراحی صفحات وب سایت است.

پایگاه داده (Data Base)

بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات یا داده های ساخته شده است که معمولاً به صورت الکترونیکی در سیستم رایانه ای ذخیره می شوند. یک پایگاه داده معمولاً توسط سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) کنترل می شود. در مجموع ، داده ها و DBMS ، همراه با برنامه هایی که با آن ها مرتبط هستند ، به عنوان یک سیستم پایگاه داده نامیده می شوند. درحقیقت، دیتابیس‌ها با استفاده از زبان‌های مختلفی ایجاد می‌شوند. که زبان  SQL(Structured Query Language) از همه معروف‌تر و رایج‌تر است.

. در ادامه چند نوع از آن‌ها پایگاه داده نام برده شده است:

  • پایگاه داده  SQL
  • پایگاه داده  NoSQL
  • پایگاه داده رابطه‌ای Database relationships
  • پایگاه داده شی‌گرا Object-Oriented Database
  • پایگاه داده مرکزی  Central Supplier Database
  • پایگاه داده توزیع‌شده Distributed Database
  • پایگاه داده نمودار Graph Database
  • پایگاه داده ابر Cloud database
  • پایگاه داده عملیاتی Operational database
پایگاه داده (Data Base)

پایگاه داده (Data Base)

پایگاه داده  SQL

SQL مخفف Structured Query Language است. SQL برای برقراری ارتباط با یک پایگاه داده استفاده می شود. این زبان استاندارد برای سیستم های مدیریت پایگاه داده رابطه ای است. نمونه ‌های زیر شناخته ‌شده ‌ترین انواع پایگاه داده از نوع SQL هستند.

اوراکل Oracle

اوراکل یکی از معروف ‌ترین پایگاه های داده است. اوراکل از پر استفاده‌ترین پایگاه داده‌ها در سراسر دنیاست. هدف یک پایگاه داده ذخیره و بازیابی اطلاعات مرتبط است. در واقع سرور پایگاه داده کلید حل مشکلات مدیریت اطلاعات است. اوراکل تاثیر بسزایی در طبقه بندی اطلاعات و داده ها دارد.

در Oracle ، فرایندهای ارزیابی و هر فرایند دیگری که نیازمند بررسی حجم زیادی از داده‌ها است، تحت تاثیر عملکرد فضای ذخیره‌سازی قرار دارد. منتقل کردن اجزای مرتبط اوراکل به Flash Storage  یک راه‌ مقرون ‌به‌صرفه برای افزایش سرعت در چنین فرایندهایی است.

MySQL

MySQL این سیستم هم از سال 2008 در اختیار شرکت اوراکل قرار گرفته است. این پایگاه داده از نظر کارایی بسیار ساده و دارای سرعت بالایی است. 

Microsoft SQL Server

مایکروسافت اس کیو ال سرور اولین و بارزترین پایگاه داده برای ذخیره و مدیریت اطلاعات است. این پایگاه داده از محصولات مایکروسافت می‌باشد

Microsoft SQL Server  امکان به اشتراک گذاری فایل های دیتا در شبکه را فراهم کرده است. استفاده از اس کیو ال سرور برای پردازش داده ها، باعث افزایش سرعت پردازش می شود و بدین وسیله، امکان اجرای پردازش های بزرگتر در زمان کمتر ایجاد می شود.

پایگاه داده NoSQL

NoSQL  معمولاً از آن برای ارجاع به هر پایگاه داده غیر رابطه ای استفاده می کنند. برای بسیاری از برنامه های مدرن مانند تلفن همراه ، وب و بازی که به پایگاه داده های انعطاف پذیر ، مقیاس پذیر ، با کارایی بالا و بسیار کاربردی نیاز دارند ، مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دیگری از پایگاه‌های داده وجود دارد که با استفاده از زبان NoSQL ساخته و مدیریت می‌شوند. Foundation DB، OrientDB، RavenDB و MongoDB از معروف‌ترین پایگاه داده‌های NoSQL هستند.

پایگاه داده NoSQL

پایگاه داده NoSQL

MongoDB

MongoDB محبوب‌ترین پایگاه داده NoSQL است. این پایگاه برای ذخیره سازی حجم داده استفاده می شود. MongoDB به جای استفاده از جداول و سطرها، از مجموعه ها و اسناد استفاده می کند. اسناد از جفت های مقدار-کلید تشکیل شده اند که واحد اصلی داده ها در MongoDB هستند. مجموعه ها شامل مجموعه ای از اسناد و عملکردها هستند که معادل جداول پایگاه داده رابطه ای است.

 

میزان حقوق برنامه نویسی فریلنسر

یک برنامه نویس فریلنسر در سال‌های اول کار به دلیل سابقه کاری کمتر درآمد چندانی ندارد ولی با گذشت زمان و شناسایی پروژه های بیشتر می تواند پروژه هایی با درآمد بالا را پیدا کند. درواقع هر چه زمان می گذرد، یک برنامه نویس فریلنس در بازار کار فریلنسری شناخته تر شده و میتواند پروژه های بهتری را بگیرد و درآمد بالاتری کسب کند. به‌طور میانگین یک برنامه نویس فریلنس سالانه بین 50 تا 75 هزار دلار متغییر است.

برنامه‌نویسی جزو یکی از پرطرفدار ترین شغل ها است که بازار کار بسیار عالی ای دارد. از مزیت‌های این شغل این است که می‌توانید آن را به صورت دورکاری انجام دهید. اکثر سازمان ها ، پروژه‌های محدودی دارند که برای انجام آن‌ها به سراغ برنامه‌نویسانی می‌روند که به صورت freelance کار می‌کنند.

میزان حقوق برنامه نویسی فریلنسر

میزان حقوق برنامه نویسی فریلنسر

افرادی که طبق برنامه ریزی و مطابق با هدفشون منظم کار می کنند ، خیلی سریع می‌توانند به عنوان برنامه‌نویسی که به صورت پروژه‌ای کار می‌کند، در شغل خود پیشرفت کنند و با انجام تعداد زیادی سفارش‌های باکیفیت و ایجاد ارتباطات گسترده، با شناخت بازار، نام خود را به یک برند تبدیل می‌کنند و می‌توانند با این شغل به درآمدهای بالایی دست پیدا کنند.

دسته بندی ها