10 باور ویران‌کننده درباره لایف استایل فریلنسری

10 باور ویران‌کننده درباره لایف استایل فریلنسری
تاریخ: 2022/01/02
بازدید: 512 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

چه شایعاتی درباره لایف استایل فریلنسری شنیده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم با اصلاح برخی از شایعات، چشمان شما را به روی حقایق واقعی سبک زندگی به‌عنوان یک فریلنسر تمام‌وقت گشوده و با ارائه مثال‌های تجربی واقعی، دید شما را نسبت به این صنعت  بازتر کنیم.

  • به‌دست آوردن ثروت بسیار؟
  • داشتن اوقات فراغت بی‌پایان؟
  • زنده ماندن با خرده‌‌نان و دستمزد چندرغاز؟

شایعات منفی که غالبا در مورد فریلنسری به گوش می‌رسند، عبارتند از:

  • روز‌های کاری طولانی، جای خود را به شب‌های کاری طولانی پشت کامپیوتر می‌دهند؛
  • کسی برای صحبت کردن نخواهید یافت؛
  • جلسات دوستانه و خانوادگی را از دست می‌دهید؛
  • مشتریانی که دیر پرداخت کرده یا اصلا پرداخت نمی‌کنند؛
  • صورت‌حساب‌هایی که باید پرداخت کنید؛ و
  • فرم‌های مالیاتی با عبارات حقوقی نامفهوم.

اما آیا واقعا چنین است؟ برای اینکه بفهمیم کدام درست و کدام غلط است، با ما همراه باشید

۱. پیژامه لباس فرم جدید شما است

شایعه:
زمانی که اجباری برای پوشیدن لباس رسمی وجود نداشته باشد، آیا کسی کت‌وشلوار را به پیژامه ترجیح می‌دهد؟ به‌عنوان یک فریلنسر می‌توانید کت و شلوار، کیف و حتی کفش‌های خود را بسوزانید، تنها چیزی که اکنون نیاز دارید یک لپ‌تاپ، قهوه و یک اینترنت باکیفیت است.

واقعیت:

متأسفانه نداشتن انگیزه برای لباس پوشیدن تأثیر مخربی بر سطح انگیزه شما دارد.

لباس‌هایی که می‌پوشیم تأثیر زیادی بر نحوه عملکرد و بازدهی مغز ما دارد. روانشناسی ما بر اساس لباس‌هایی که می‌پوشیم تغییر می‌کند. دوش گرفتن را فراموش نکنید و برای ناهار با دوستان خود ملاقات کنید، ورزش کنید و به جوامع آنلاین فریلنسر‌های رشته خود بپیوندید.

۲. حداقل درآمد فریلنسری ۳ برابر حقوق مشاغل سنتی است

شایعه:

از آنجایی که دستمزد ساعتی‌تان را خودتان تعیین می‌کند، به محض شروع به فعالیت به‌عنوان فریلنسر، حداقل ۳ برابر بیشتر از آنچه آخرین کارفرما به شما پرداخت کرده است، درآمد کسب خواهید کرد.

واقعیت:

قبل از اینکه بتوانید به‌عنوان یک فریلنسر به دستمزدهای ساعتی بالا برسید، باید رزومه، شبکه و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید. هنگامی که شروع به کار فریلنسری می‌کنید باید حداقل ۵ ماه پس‌انداز داشته و روی دستمزد خود حساب نکنید.

مهارت‌های مذاکره خوب به همراه شهرت خوب، به شما این امکان را می‌دهد که جایگاه خود در بازار را پیدا کرده و ارزش کار خود را بالا ببرید.

به مرور زمان، با ترکیب مناسبی از مشتریان و مهارت‌ها، در نهایت می‌توانید درآمد مورد نظرتان را کسب کنید.

لایف استایل فریلنسری؛ درآمد بیشتر

۳. استرس کمتری نسبت به کار کردن برای شخص دیگر، خواهید داشت

شایعه:

با داشتن زمان کافی برای خواب، تمرکز روی حرفه مورد علاقه و کسب درآمد از آن، دیگر مجبور نخواهید بود قبل از ساعت ۸ صبح انگشت خود را ثبت کرده، ساعت‌ها وقت و انرژی خود را در ترافیک هدر داده و چهره مدام ناراضی مدیر خود را روزانه ۸ ساعت تحمل کنید.

واقعیت:

به‌عنوان یک فریلنسر، شما کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید. این بدان معناست که شما حسابدار، فروشنده، مدیر پروژه و مدیر عامل شرکت خود بوده و بار کاری تمام این سمت‌ها بر دوش خودتان است.

علاوه بر پروژه‌هایی که باید برای مشتریان انجام می‌دهید، شما همچنان مجبور خواهید بود در جلساتی با مشتریان شرکت کنید. هرچه با تجربه‌تر شوید، در مدیریت پروژه‌ها، مشتریان و زمان خود بهتر خواهید شد.

۴. احساس خوشایند ریاست

افسانه:

شما آزاد هستید، هیچ کارفرمایی ندارید و اکنون رئیس خود هستید، این عالی است! به فکر برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات کریسمس ۲ هفته‌ای باشید!

واقعیت:

درست است که دیگر کارفرما ندارید، اما به زودی متوجه خواهید شد که به جای داشتن یک رئیس با ایده‌های واضح و مشخص، مشتریانی دارید که هر کدام‌ ایده خاص و منحصربه‌فرد در مورد نحوه اجرا و تاریخ اتمام پروژه خود دارند.

پس این بار شما به نحوی دیگر اختیار برنامه‌ریزی تعطیلات خود را نخواهید داشت. البته گرفتن پروژه‌ها و انتخاب مشتریان مناسب چیزی است که با گذشت زمان در آن بهتر خواهید شد.

۵. زمان شما متعلق به شماست

افسانه:

به‌عنوان یک فریلنسر، می‌توانید وقت خود را کاملا منطبق با لایف استایل خود برنامه‌ریزی کنید، پروژه‌های محوله را سریع‌تر از موعد مقرر به اتمام رسانده و در حالی که همکاران سابق‌تان به انتظار آخرهفته‌ها زنده هستند، شما هرروز به گشت‌وگذار بپردازید.

واقعیت:

کار کردن برای خودتان می‌تواند به این منجر شود که شما به ندرت بتوانید از محل کار خود خارج شوید.

به دلیل ماهیت نامطمئن فریلنسینگ، اگر به یکباره کار‌های زیادی به شما پیشنهاد شود، پذیرش آن وسوسه‌انگیز است، حتی اگر زمان کافی برای تکمیل آن را نداشته باشید. در این صنعت همچنین شما هفته‌ها و حتی ماه‌هایی را بدون داشتن حتی یک پروژه خواهید گذراند.

۶. کار فریلنسری مثل تفریح است

افسانه:

جلسات صبحانه در کافه‌ها، کار روی صندلی‌های پیاده‌رو، چرت‌های بعد از ظهر، کار با پیژامه، شروع شدن تعطیلات پایان هفته از بعد غروب چهارشنبه، این موارد هر کسی را برای ورود به صنعت فریلنسری وسوسه می‌کند، حتی مدیران برندهای معروف و پرفروش را! این‌طور نیست؟

واقعیت:

هنگامی که به‌عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید، باید بسیار بیشتر از گذشته برای جذب مشتری، ایجاد روباط پایدار و ارزشمند و همچنین مدیریت پروژه‌ها تلاش کنید.

کار سخت نتیجه خواهد داد و قطعاً زمانی خواهد رسید که می‌توانید از اوقات فراغت بیشتری نسبت به زمانی که ۱۷-۵ کار می‌کردید، لذت ببرید: اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید پرتلاش بوده، فوق‌العاده سازماندهی شده عمل کرده، قابل اعتماد و همیشه در دسترس باشید.

لایف استایل فریلنسری؛ زمان خوش گذرانی بیشتر

۷. زمان بیشتری برای گذراندن با دوستان خود خواهید داشت

افسانه:

با این همه وقت خالی، همیشه پایه خوش‌گذرانی‌ها و جلسات دوستانه خواهید بود، چه چیزی بهتر از این؟

واقعیت:

یک نکته مهم را فراموش کرده‌اید، ممکن است شما فریلنسر باشید، اما دوستان شما هنوز در مشاغل اداری سابق خود هستند. به احتمال زیاد اوقات فراغت و پیک کاری شما با همه دوستان و افراد خانواده متفاوت خواهد بود. روزهای عادی هفته با تعطیلات آخر هفته دیگر تفاوتی نخواهند داشت.

۸. برای جلب نظر مشتریان باید دستمزد کمتری درخواست کنید

افسانه:

به‌عنوان یک فریلنسر، برای داشتن مشتری و کسب درآمد با دیگر فریلنسر‌ها رقابت خواهید کرد، پس برای به‌دست آوردن مشتری، باید دستمزد خود را کاهش داده و حتی ممکن است در انتهای کار، پروژه را تحویل دهید اما پولی در ازای آن دریافت نکنید.

واقعیت:

مشتریان هزینه پرداخت می‌کنند و در مقابل، فقط و فقط به دنبال کیفیت هستند و خروجی کار برای‌شان اهمیت دارد. اگر ارزش کار خود در بازار را ندانید و دستمزد بسیار پایینی درخواست کنید، مشتریان تصور خواهند کرد توانایی انجام کار را نداشته و خروجی ارزشمندی ارائه نخواهید داد.

به‌عنوان یک فریلنسر، شما نباید در ابتدای کار به فکر دستمزد باشید، بلکه برای موفقیت باید تمرکز خود را بر روی ساختن یک رزومه قوی و برجسته گذاشته و از مشتریان اول خود در قبال تحویل پروژه، توصیه‌نامه درخواست کنید.

با افزایش این توصیه‌نامه‌ها در رزومه خود، به فریلنسری معتبرتر و قابل اعتمادتر در نزد مشتریان تبدیل شده و رفته‌رفته به‌دست آوردن مشتری راحت‌تر گشته و همزمان افزایش دستمزد را نیز تجربه خواهید کرد.

۹. به‌عنوان یک فریلنسر فقط کاری را می‌کنید که به آن علاقه دارید

افسانه:

شما به‌عنوان یک فریلنسر احتمالا یک هنرمند، نویسنده، طراح یا توسعه‌دهنده هستید، زیرا فقط به این حرفه‌ها علاقه داشته‌اید. شما به‌عنوان یک مترجم فریلنسر می‌توانید با انتخاب متونی که به موضوع آنها علاقه دارید و همچنین، انتخاب نکردن متونی که دوست‌شان ندارید، درآمد کسب کنید.

واقعیت:

شما مدیر عامل، حسابدار، فروشنده و مدیر پروژه شرکت خود هستید. اگر نمی‌توانید مهارت‌های خودتان را بفروشید، مشتری پیدا کنید یا زمان خود را سازماندهی کنید، مهم نیست که چقدر در طراحی، نوشتن یا توسعه وب مهارت دارید.

از فریلنسر‌های موفق در حوزه کاری خود مشاوره بگیرید، قبل از شروع تحقیقات خود را انجام دهید و اگر با اعداد و ارقام میانه خوبی ندارید، یک مشاور مالیاتی یا حسابدار استخدام کنید. همانطور که در طول مسیر پیش می‌روید، باید دائماً روند‌های مختلفی که قبلا در سازمان‌ها برعهده افراد مختلف بود را یاد بگیرید تا بتوانید روی پای خود ایستاده و خود را به‌روز نگه دارید.

۱۰. فریلنسری فوق‌العاده و بی‌نظیر است

واقعیت:

بله، گاهی اوقات کار کردن از خانه و بر اساس لایف استایل خود عالی است، اما از طرف دیگر می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد.

اگر به تنهایی در خانه کار می‌کنید، به زودی احساس عجیبی خواهید داشت، حس انزوا و افسردگی.

در لایف استایل فریلنسری افسردگی در کمین شما است، پس سعی کنید هر روز بیرون رفته و با افراد صحبت کنید.

بهترین مورد برگزاری جلسات کاری با مشتریان در کافه و مکان‌های عمومی، به جای اسکایپ و واتساپ است.

لایف استایل فریلنسری؛ فریلنسری عالی است

سخن پایانی

فریلنسری هم مانند هر صنعتی، مزایا و معایب خود را دارد، اما تا زمانی که از نزدیک آن را لمس نکرده و مدتی را به‌عنوان فریلنسر زندگی نکرده باشید، دید درستی درباره این صنعت پرطرفدار نخواهید داشت. دنیای کسب‌وکار و تجارت با ظهور اینترنت و همه‌گیری کرونا، دگرگون شده و به سمت خوداشتغالی و دورکاری متمایل شده است، پس اگر به دنبال ورود به این حرفه هستید، شایعات را دور ریخته و با حفظ شغل سنتی خود، از نزدیک با لایف استایل فریلنسری آشنا شوید. نظر شما در مورد لایف استایل فریلنسری چیست؟

دسته بندی ها