چطور یک طراح گرافیک فریلنسر موفق باشیم؟

چطور یک طراح گرافیک فریلنسر موفق باشیم؟
تاریخ: 2022/01/08
بازدید: 718 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

وقتی کودک هستیم اغلب از ما می‌پرسند دوست داریم چه کاره شویم؟ این اتفاق برای همه پیش می‌آید. اما با افزایش سن، با رشته‌ها و انواع کسب‌وکار مختلف آشنا می‌شویم که در سنین کودکی برای ما ناشناخته بودند. طراح گرافیک فریلنسر یکی از این مشاغل است.

طراحی گرافیک علم موشکی نیست و افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند. همچنین مبالغی که به عنوان دستمزد به فعالان حوزه طراحی گرافیک پیشنهاد می‌شود، مبالغ بالایی هستند. حال اگر یک طراح گرافیک فریلنسر باشید، می‌توانید طبق برنامه زمانی خود کار کنید و رئیس خود باشید. عالی نیست؟!

اگر شما هم می‌خواهید یک فریلنسر در حوزه طراحی گرافیک شوید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا راز موفقیت در این عرصه را برایتان بیان کنیم.

طراح گرافیک فریلنسر

۱. مشتریان شایسته پیدا کنید

یک کسب‌وکار زمانی شروع به سوددهی می‌کند که برای خود مشتریان ثابت و زیادی دست‌وپا کرده باشد. پیدا کردن کارفرمای خوب و دست‌به‌نقد اولین و مهم‌ترین قدم در توسعه کسب‌وکارتان خواهد بود. اگر مشتری ندارید، پس کسب‌وکاری ندارید و فریلنسر نیستید!

قبل از اینکه برند خود را ایجاد کرده و توسعه دهید، به فکر اولین مشتری برای ثبت در رزومه کاری خود باشید. به محض برقراری ارتباط با اولین کارفرما، گام نخست برای کسب موفقیت در حوزه طراحی گرافیک را برداشته‌اید. برای پیدا کردن مشتری می‌توانید به وب‌سایت‌های مشاغل آزاد نگاهی بیندازید تا مشتریان علاقه‌مند، دست‌به‌نقد و ثابت را پیدا کنید. کم و بیش می‌توانید روی آشنایان، دوستان و اقوام خود نیز حساب باز کنید.

۲. روی برندسازی شرکت خود کار کنید

پس از کار با چند کارفرما، ایجاد یک رزومه کاری قوی و کسب تجربه، وقت آن رسیده که روی برند خود تمرکز کنید. یک نام جذاب و منحصربه‌فرد برای برندسازی خود انتخاب کنید. از آنجایی که خودتان یک طراح گرافیک هستید، لوگوی شما نشانگر توانایی و خلاقیت شما خواهد بود. بنابراین نهایت خلاقیت خود را به خرج دهید. اگر قصد شراکت در آینده را دارید از نام شخصی خود برای برندتان استفاده نکنید.

۳. یک رزومه کاری قوی از نمونه کارهایتان بسازید

ایجاد یک رزومه قوی از نمونه کارها در اولویت دوم باید باشد. بسیاری از طراحان هنوز نمی‌دانند یک رزومه کاری موفق باید چگونه ایجاد شود. اصلا یک نمومه کار خوب چیست؟ بهترین اثر خود را از نظر ساختار و ظاهر انتخاب کرده و به کارفرما ارائه دهید.

 

روزمه کاری برای طراح گرافیک فریلنسر

۴. هوای اولین کارفرمای خود را داشته باشید

اولین کارفرما باید اولویت و اهمیت بسیار زیادی برایتان داشته باشد. اگر بتوانید او را راضی نگه دارید، قدم بسیار بزرگی را به سمت موفقیت برداشته‌اید. مشتریانی که برای اولین بار به شما اعتماد کرده‌اند، شایسته توجه بیشتری هستند. این افراد علاوه بر اینکه در آینده به شما کار بیشتری خواهند سپرد، احتمالا شما را به افراد دیگر نیز معرفی خواهند کرد. این یک موقعیت عالی و به اصطلاح برد برد برای شما در ابتدای مسیر کاری‌ خواهد بود.

۵. یاد بگیرید که پروپوزال و فاکتور تهیه کنید

تعداد زیادی طراح گرافیک فریلنسر در مورد رنگ‌ها و طرح‌ها خلاق هستند، اما در گرامر و زبان انگلیسی بسیار ضعیف عمل می‌کنند. طراحی گرافیک ممکن است برای شما آسان باشد، اما باید در نوشتن پروپوزال‌ها و فاکتورها تسلط داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک فریلنسر شوید، باید تجارت خود را اداره کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه یک فاکتور بنویسید و به مشتریان خود پیشنهاد دهید. هنگام کار روی قراردادها، باید ایمیل‌هایی بنویسید تا جدول زمانی و موارد دیگر را برای مشتریان خود توضیح دهید. در اینجا باید بر مهارت‌هایی مانند نوشتن محتوا تسلط داشته باشید تا در ایمیل‌ها و پیشنهادات خود خطای اداری و نگارشی مرتکب نشوید.

این نکته خیلی مهم است، اهمیت آن را نزد کارفرمای خود دست کم نگیرید. می‌توانید از بسیاری ابزارهای آنلاین کمک بگیرید که نحوه نوشتن پروپوزال و ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای را آموزش می‌دهند.

۶. در شروع کار زیاد اهل سخت‌گیری و گلچین کردن مشتریان نباشید

در ابتدای کسب‌وکارتان ممکن است کاری به شما پیشنها شود که خیلی باب میل‌تان نبوده یا مبلغ پیشنهادی مشتری کمی پایین‌تر از انتظار شما باشد. در ابتدای کار این موارد پیش می‌آید. خیلی سخت نگیرید.

یادتان باشد که شما یک طراح متخصص با سابقه کاری بالا نیستید، باید از کارهای کوچک با دستمزد کم شروع کنید؛ حتی اگر کار پیشنهادی مشتری خیلی برای شما جذاب نباشد! گاهی اوقات در خلال این کارهای کوچک اتفاقات بزرگی می‌افتد و تماس‌های خوبی از سمت مشتریان دیگر با شما برقرار می‌شود. پس سخت‌گیری نکنید و اجازه دهید هویت کاری شما شکل گیرد.

۷. شبکه کاریابی خود را راه‌اندازی کنید

کار به عنوان یک طراح گرافیک فریلنسر به معنی ملاقات با افراد جدید، پیدا کردن دوستان جدید و همکاری با آنها است. تا جایی که می‌توانید با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. هنگامی که با مردم صحبت می‌کنید و از منطقه امن خود خارج می‌شوید، تجربیات و ارتباطات جدیدی شکل می‌گیرند که می‌توانند برای کسب‌وکار شما مفید و حتی ضروری باشند. شما نمی‌دانید چه زمانی یک مشتری ارزشمند برای استخدام شما پا پیش خواهد گذاشت. پس حواستان به ارتباطات جدید باشد.

 

شبکه کاری قوی برای طراح گرافیک فریلنسر

۸. همیشه به دنبال کارفرمای جدید باشید

در عین حال که مشغول کار هستید، به دنبال مشتریان جدید باشید و از حجم کاری بالا نترسید. بسیاری از فریلنسرها با این وضعیت مواجه می‌شوند که در یک ماه برنامه کاری شلوغی دارند و در ماه بعد کاملا آزاد هستند. به این ترتیب کسب‌وکار ثابتی نخواهید داشت. می‌توانید کار مشتری را قبول کرده و به آنها برنامه زمانی برای تکمیل پروژه‌هایشان بدهید. حما این نکته طلایی را مدنظر قرار دهید.

۹. به موقع حقوق دریافت کنید

یک قانون مهم به عنوان فریلنسر را همیشه در ذهن خود نگه دارید. به موقع دستمزدتان را دریافت کنید. سراغ کارفرمایانی بروید که پرداخت‌های منظم و سروقت دارند. اگر پرداختی‌ها را به موقع دریافت نکنید، دوام زیادی در این کار نخواهید داشت و حسابی اذیت خواهید شد. یادتان باشد که اگر از درخواست دستمزد خود خجالت می‌کشید، باید عادت خود را تغییر دهید که این بخشی از تجارت است. می‌توانید از فاکتورهایتان در زمینه یادآوری پرداخت به مشتریان نهایت استفاده را ببرید. ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما پس از مدتی عادت خواهید کرد، زیرا در هر کسب‌وکاری از افراد خجالتی سوء‌استفاده می‌شود.

۱۰. از مشتریان خود بازخورد بگیرید

همواره از کارفرماها بخواهید که نظرات خود را ارائه دهند. بازخورد مشتری در هر زمینه‌ای می‌تواند راهبردی و مفید باشد و به شما ایده‌های نو تزریق کند.

سخن پایانی

شما یک شبه به یک طراح کرافیگ فریلنسر موفق تبدیل نخواهید شد. این نوع بازاریابی نیاز به سرمایه اولیه ندارد و در زمان شروع کسب‌وکار می‌تواند چالش برانگیز باشد. به آرامی اعتماد مشتریان خود را جلب کنید، از آنها بازخورد بگیرید و سعی در ایجاد روابط پایدار و ساختن روابط جدید با افراد جدید باشید. فریلنسری این مزیت را دارد که شما آزاد خواهید بود که طبق شرایط خود زندگی و کار کنید. شما مجبور نیستید به هیچ رئیسی پاسخ دهید و طبق قوانین خود کار می‌کنید. نظر شما در مورد فریلنسری چیست؟ آیا طراح گرافیک فریلنسر می‌تواند شغل ایده آلی باشد؟

دسته بندی ها