چگونه پروژه های کوچک را به کار طولانی مدت تبدیل کنیم

چگونه پروژه های کوچک را به کار طولانی مدت تبدیل کنیم
تاریخ: 2021/05/25
بازدید: 389 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

یکی از طاقت فرسای ترین نکات در مورد فریلنسینگ این است که ما اغلب فقط از یک مشتری به مشتری دیگر کورس میگذاریم. بیشتر اوقات، فریلنسرها فقط برای کار بر روی یک پروژه کوچک  (طراحی مجدد یک وب سایت ،لوگوی جدید ، یک اپ موبایل)  آورده می شوند و با اتمام پروژه نیاز آشکار به آنها از بین می رود.

این آموزش نشان می دهد که چگونه می توانید این پروژه های کوچک را به چندین پروژه دیگر و حتی در صورت امکان، به تعهدات طولانی مدت تبدیل کنید.

3 مزیت کار فریلنسینگ بلند مدت

دلایل زیادی وجود دارد که چرا فریلنسرها باید تا می توانند کار طولانی مدت پیدا کنند. در اینجا به برخی از این دلایل میپردازیم:

1. قابل پیش بینی بودن درآمد

قابل پیش بینی بودن درآمد

قابل پیش بینی بودن درآمد

اگر یک چیز وجود داشته باشد که بتواند زندگی یک فریلنسر را بهتر کند ، ثبات و قابل پیش بینی بودن درآمد او است. حتی اگر آنقدر که می خواهید درآمد کسب نکنید ، داشتن یک مقدار قابل پیش بینی، بیشتر از این است که تقریباً یک ماه درآمدی نداشته باشید و  در ماه دوم دو برابر هزینه زندگی خود را بدست آورید. با درآمد قابل پیش بینی از کار مکرر ، می توانید تصمیمات مربوط به بیزینس را از قبل برنامه ریزی کنید و به شما این امکان را می دهد که در آموزش های بیشتر یا ابزارهای اضافی مورد نیاز خود سرمایه گذاری کنید.

2. سپری کردن زمان کمتر در خرید و فروش

همانطور که به ازای هر مشتری درآمد بیشتری کسب می کنید ، زمان و منابع کمتری نیز در فالو آپ و پیگیری مشتریان جدید خود صرف می کنید. به همه مواردی که فقط برای به دست آوردن یک مشتری واحد باید به آنها رسیدگی کنید، فکر کنید: تحقیقات عمیق ، جلسات ، پیشنهادات و قراردادها. در واقع می توانید روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید، بدون اینکه مجبور باشید این کار را هر بار که پروژه جدید می خواهید، انجام دهید. همچنین ، بدون استرس گیر کردن در چرخه افراط و تفریط، می توانید وقت و انرژی خود را صرف گسترش تخصص خود ، بازاریابی تجارت و تنظیم دقیق برند تجاری خود کنید.

 

3. روابط بهتر با مشتری

روابط بهتر با مشتری

روابط بهتر با مشتری

یافتن مشتری به اندازه کافی سخت است و یافتن مشتریانی که برای شما مناسب باشد حتی دشوارتر نیز خواهد بود. وقتی می توانید در نهایت مشتری ای پیدا کنید که با شما مانند یک شریک رفتار کند ، به تخصص شما اعتماد کند و به روند کار شما احترام بگذارد ، چرا نمی توانید برای ادامه کار با او تمام تلاش خود را انجام دهید؟ با یافتن راهی برای ادامه کار با این نوع مشتری ها در طولانی مدت ، می توانید روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید که درک عمیقی بین هر دو طرف وجود داشته باشد. لازم نیست برای ارتباط با هر پروژه سبک ارتباطی و روش خود را جور دیگری تنظیم کنید.

اگر قبلاً به کسب درآمد مکرر بیشتر فکر کرده اید و از به دست آوردن این مزایا بسیار هیجان زده هستید ، این آموزش گام به گام شما را در مورد چگونگی استفاده از پروژه های موجود و تبدیل آنها به پروژه های بزرگتر و بلند مدت راهنمایی می کند. پس از گذراندن این مرحله ، شما چگونه استفاده کردن، استفاده مجدد کردن و به فروش رساندن بوسیله تعهدات موجود که قبلاً داشته اید و همچنین اینکه چگونه با هر پروژه جدیدی که به شما ارائه می شود ، به کار مدت طولانی فکر کنید را خواهید دانست.

برای کارهای مکرر فرصتهای پنهان پیدا کنید

بعضی اوقات وقتی با دیگر فریلنسرها صحبت می کنم ، از دریافتن این مسئله متعجب می شوم که دلیل مشترک آنها برای جدا شدن از مشتری ، این بود که مشتری دیگر پروژه ای برای دادن به آنها ندارد. اگرچه این می تواند در برخی موارد دلیل قانع کننده ای باشد، اما به عنوان فریلنسر، در واقع وظیفه شما این است که به ارائه خدمات مکرر برای ارائه فکر کنید، نه وظیفه مشتری.  آنها معمولاً وقت ، انرژی یا دانش کافی ندارند که با چیزهای جدیدی به سراغ شما بیایند تا بتوانید به آنها کمک کنید. از آنجا که شما متخصص هستید ، همه چیز به شما بستگی دارد.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید فرصت های مکرر برای کمک به مشتریان خود در پروژه های بلند مدت را پیدا کنید:

جدیدترین پروژه های خود را ارزیابی کنید

جدیدترین پروژه های خود را ارزیابی کنید

1. جدیدترین پروژه های خود را ارزیابی کنید

ابتدا به دنبال فرصت های از دست رفته اخیر باشید. پروژه های موجود و اخیر را ارزیابی کنید تا بتوانید خدمات بلند مدت را که هم اکنون می توانید ارائه دهید پیدا کنید. با لیست وظایف و خروجی هایی که برای یک تا پنج مشتری گذشته خود انجام داده اید، شروع کنید. وقتی این لیست را مرور می کنید ، موارد زیر را از خود بپرسید:

 

  • چرا این وظایف یا خروجی ها مهم بودند؟ چرا مشتری شما فکر کرد که این جور چیزها ارزش خرج کردن را دارد؟ به ویژه وظایف یا خروجی هایی را که چندین بار برای مشتریان یا پروژه های مختلف انجام داده اید ، یادداشت کنید.
  • انتظارات از شما برای کل پروژه، چه نتایجی بود؟ جدا از “انجام یک کار خوب” ، در مورد آنچه مشتریان از همکاری و کمک شما انتظار دارند ، بیشتر ریز شوید. اگر شما یک طراح وب هستید ، آیا آنها به ویژه اشاره کرده اند که خواهان “ظاهری مدرن تر و پیشرفته تر” هستند؟ اگر توسعه دهنده برنامه موبایل هستید ، آیا آنها می خواهند “افزایش فروش درون برنامه ای” داشته باشند؟ اگر می توانید ، سعی کنید در مورد هرگونه نتایج هرچند اندک مانند افزایش بازدیدکنندگان سایت ، حضور مشتریان بیشتر در سایتشان یا پر شدن هرچه بیشتر فرم های آنلاینشان توسط مشتریان، که آنها انتظار دارند یا امیدوارند اتفاق بیوفتد ، دقت بیشتری داشته باشید.
  • اهداف کلی مشتریان شما چیست؟ اینها اهداف بزرگتری است که برای مشتری شما مهم است ، اما چه مربوط به پروژه شما باشد چه نباشد. این اهداف می تواند به مشتریان جدید ، فروش مجدد به مشتریان فعلی یا افزایش درآمد منتهی شود.

 

2. فرصت های درآمد مکرر

 

هنگامی که لیستی از جدیدترین وظایف و اهداف پروژه خود را پیدا کردید ، دوباره لیست را مرور کنید تا ببینید آیا می توانید برخی از فرصت های درآمد بلند مدت را که از دست داده اید مشاهده کنید. در اینجا مواردی است که باید رسیدگی کنید:

 

فرصت شماره 1: وظایف یا خروجی هایی که نیاز به نگهداری دارند

آیا خروجی هایی وجود دارد که به مدیریت و نگهداری روزانه ، هفتگی ، ماهانه یا سالانه نیاز داشته باشد؟

مثلا:

توسعه دهندگان برنامه های فریلنسر می توانند خدماتی را راه اندازی کنند که در آن نظرات و بازخورد کاربران را پیگیری کنند و هر ماه بر اساس آن بازخورد برنامه عملیاتی ایجاد کنند.

نویسندگان می توانند استراتژی پشتیبان وبلاگ ها و حساب های رسانه های اجتماعی مشتریان خود را ایجاد و اجرا کنند ، که به محتوا و نگهداری منظم نیاز دارند.

به جدیدترین پروژه های خود و همچنین خدمات کلی که ارائه می دهید نگاه کنید. آیا جنبه ای از خدمات شما وجود دارد که از نظارت منظم بهره مند شود؟ یا آیا وظایف مکرری در رابطه با حفظ آنها وجود دارد که مشتری شما ترجیح می دهد به شما محول شود تا اینکه از عهده خودشان برآید؟

 

فرصت شماره 2: به روزرسانی های منظم

فرصت های درآمد مکرر

 

معمولاً اگر در حال ارائه خدمات مرتبط با فناوری هستید ، پروژه شما باید در برخی موارد به روز شود. این مورد برای طراحان و توسعه دهندگان وب سایت یک وظیفه روتین است ، که معمولاً  ناگریزند برای مطابقت با استانداردهای جدید یا حفظ امنیت آن ، طرح یا کد خود را به روز کنند.

 

اما حتی زمینه های غیر فناوری نیز می توانند راهی برای ارائه کارهای به روز پیدا کنند. به عنوان مثال ، یک عکاس  می تواند هم عکس های نوزاد تازه متولد شده و هم عکس های کودک نوپا را برای مشتریان خود همسو با بزرگ شدن فرزندشان تهیه کند.

به هرگونه به روزرسانی در آینده که مشتریان فعلی شما در طولانی مدت به آن نیاز دارند ، فکر کنید و پیشنهادات به روزرسانی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. برای مشتریان ورودی ، می توانید این به روزرسانی های منظم را به عنوان بخشی از سرویس های بسته بندی شده یا یک نگهدارنده (Retainer) قرار دهید.

فرصت شماره 3: پیشرفت های آتی

با گذشت زمان ، بیشتر پروژه ها از دریافت پیشرفت های تدریجی بهره مند می شوند. طراحان می توانند نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایتهایی را که طراحی کرده اند ردیابی کنند و بر اساس رفتار بازدیدکنندگان تغییراتی ایجاد می کنند تا به مشتریان خود کمک کنند تا اهداف تجاری را سریعتر محقق کنند.

بهترین چیز در مورد پیشرفت این است که شما در حال حاضر می توانید به مشتریان قبلی خود برگردید و از آنها جویا شوید که آیا به “پیشنهادهای بهبود” شما علاقه مند هستند. نیازی نیست منتظر بمانید تا مشتریانی که تازه وارد می شوند پروژه های شما را به کار طولانی مدت تبدیل کنند.

فرصت شماره 4: خدمات خود را با محصولات همراه کنید

آیا محصولی وجود دارد که بتوانید با سرویس های خود ارائه دهید؟ این محصول ها می تواند شامل هاستینگ سایت ، تجدید نام دامنه ، اشتراک نرم افزار یا سخت افزار باشد.

 خدمات خود را با محصولات همراه کنید

خدمات خود را با محصولات همراه کنید

بسیاری از طراحان خریدهای هاستینگ و نام دامنه را برای مشتریان مشاغل کوچک خود که برای اولین بار در حال ایجاد وب هستند انجام می دهند. برای توسعه دهندگان وب ، می توانید به عنوان بخشی از خدمات خود ، در نصب و نگهداری از برنامه های الکترونیکی تجارت الکترونیکی یا پشتیبانی از مشتری و نرم افزار همراه مشتری خود باشید. برخی از برنامه ها حتی به محصولات خود  اجازه  برچسب سفید برندینگ می دهند ، این بدان معنی است که می توانید آنها را به عنوان محصولات خود با نام تجاری جدید تغییر دهید. انجام این کار به مشتریان شما کمک می کند تا دسترسی و استفاده از این برنامه ها را با برند شما پیوند دهند.

با جستجوی محصولاتی که می توانید به بسته سرویس های خود اضافه کنید (به ویژه آنهایی که با پرداخت های مکرر روبرو هستند)، می توانید ارزش مکرر را بدون اینکه به فکر وظایف جدیدی باشید، ارائه دهید. فقط هزینه های مربوط به محصول را همراه با علامت گذاری به عنوان خدمات اضافی و خدمات مربوطه که با نگهداری آن محصولات ارائه می شود ، در بسته خود قرار دهید.

 

فرصت شماره 5: به دنبال فرصت های مشاوره باشید.

به اهداف و مدل کسب و کار مشتریان خود فکر کنید. آیا آنها در وهله اول به دنبال مشتری های جدید هستند یا مشتریانی که در حال تکرار هستند؟ آیا آنها بخشی از یک صنعت مبتنی بر بازاریابی جدا و فروش جدا مانند املاک و مستغلات هستند؟ آیا مدل کسب و کار آنها مبتنی بر آگهی است ، جایی که درآمدشان مستقیماً به بازدید سایت آنها بستگی دارد؟ یا بیشتر آنها به فکر افزایش سود هستند؟

یک طراح وب سایت می تواند به عنوان بخشی از خدمات مشاوره ای خود ، بهینه سازی تبدیل را ارائه دهد. یهینه سازی تبدیل یا CRO پروسه افزایش درصد کاربران یا بازدیدکنندگان یک سایت است. طراح فقط ایجاد سایت نمی کند ، آنها همچنین می توانند عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنند و ببینند که چگونه می توانند بازدیدکنندگان بیشتری را به لیدهای واجد شرایط یا مشتریان پرداخت کننده تبدیل کنند.

 

به دنبال فرصت های مشاوره باشید.

به دنبال فرصت های مشاوره باشید.

با نحوه کار مشاغل مشتریان خود آشنا شوید و اهداف اصلی آنها را بدانید و شروع به جستجوی راه هایی کنید که بتوانید مشاوری باشید که به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند. بررسی مشکلات دردناک مشتری نیز به شما کمک خواهد کرد. پاتریک مک کنزی، برنامه ریز و مشاور نرم افزار Kalzumeus به فریلنسرها توصیه می کند تا مشکلات گران مشتری خود را شناسایی کنند و مواردی را که می توانند “سوزن را با تخصص خود حرکت دهند” پیدا کنند.

فرصت شماره 6: برخی از ترندها را شناسایی کنید

همانطور که به طور بلند مدت با مشتریان خود کار می کنید ، به مرور زمان برخی از ترندها را از نظر خواسته های مشتریان و نیازهای صنعت آنها مشاهده خواهید کرد. رسیدگی به این ترندها به شما کمک می کند فرصت هایی را برای محصولات و خدمات اضافی که می توانید بفروشید ، پیدا کنید.

برخی از ترندها را شناسایی کنید

برخی از ترندها را شناسایی کنید

به عنوان مثال ، اکنون که پادکست ها بیشتر مورد توجه اصلی قرار می گیرند ، بسیاری از برندها به فکر ایجاد پادکست های خاص خود هستند. طراحان می توانند به عنوان بخشی از خدمات خود ، نمایش هنری و اپیزود هنری را ارائه دهند. توسعه دهندگان می توانند نقش های سفارشی ایجاد کنند که نشان دهنده برند مشتری آنها باشد. با همکاری بلند مدت با مشتریان ، می توانید نیازهای آینده آنها را پیدا کنید و این ترندها ظاهر شود و به آنها کمک کنید تا متناسب با آنها سازگار شوند.

 

این امکان وجود دارد که با یافتن فرصت های درآمد بلند مدت ، در پایان با لیستی از گزینه هایی که نمی دانید چگونه انجام دهید یا اعتماد به نفس کافی برای فروش به عنوان سرویس را ندارید، مواجه شوید. اگر چنین است ، بر یادگیری این مهارت های جدید و تسلط بر آنها تمرکز کنید. وقت و تلاشی که برای یادگیری حداقل برخی از این موارد صرف خواهید کرد سرمایه گذاری در درآمد مکرر است.

 

3. کار بلند مدت خود را برپا کنید

ساده است که تمرین خود را به گونه ای تنظیم کنید که کار بلند مدت به کمترین تلاش و برنامه ریزی ممکنه نیاز داشته باشد. نکته اصلی این است که پروسه را در اسرع وقت شروع کنید. فراموش نکنید که موارد زیر را انجام دهید:

  • اهداف و مشکلات مکرر آنها را بخواهید. پاسخ های مشتری شما لازم نیست که مربوط به خدمات شما باشد. در صورت وجود هرگونه ارتباط ، یافتن این ارتباط کار شما خواهد بود. فقط کافی است با پیدا کردن اهداف تکراری و نقاط ضعف آنها شروع کنید ، و بعداً می توانید نقش خود را در این موارد بفهمید.
  • از بازخورد استراتژیک استفاده کنید. در صورت امکان بازخورد یا نتایج کمی را در هر مرحله از پروژه خود دریافت کنید. به طور استراتژیک تمام بازخوردهای مثبت و نتایج کمی را که به دست آورده اید جمع کنید تا بعداً بتوانید از زاویه ای که تجربه کار آنها با شما مثبت بوده و شما می توانید نتایج واقعی را به ارمغان بیاورید ، به راحتی خود را ارتقاء دهید ( که احتمالاً  بهبود در این نتایج، در بلند مدت میسر خواهد شد).
  • به شبکه مشتری خود ضربه بزنید. تبدیل یک پروژه کوچک به کار بنلد مدت لزوماً به معنای تمدید یک پروژه کوچک نیست. گاهی اوقات به معنای پیشنهاد کار با مشتری در پروژه های دیگر وی است. وکیلی که برای آن وب سایتی طراحی کرده اید ممکن است یک سخنران انگیزشی مشتاق باشد و می توانید به او کمک کنید تا وب سایت سخنرانی جدیدی را راه اندازی کند. کارآفرینی که شما را برای برخی کارهای توسعه ای استخدام کرده است ، ممکن است در اوقات فراغت با برخی از افراد در بخش خصوصی نیز کار کند. اگر مشتری شما در برند ها یا سازمان های دیگری کار می کند یا در آنها شرکت می کند، حتی کوچکترین پروژه اگر برای سایر تلاش های مشتری شما به کار گرفته شود، می تواند برای شما یک پروژه ترکیبی به ارمغان بیاورد.

کار بلند مدت، فریلنسینگ را به یک تجارت قابل تحمل تبدیل می کند.

کار بلند مدت، فریلنسینگ را به یک تجارت قابل تحمل تبدیل می کند.

کار بلند مدت، فریلنسینگ را به یک تجارت قابل تحمل تبدیل می کند.

اینکه بدانید چگونه می توانید پروژه های کوچک را به کار بلند مدت تبدیل کنید ، ممکن است به برنامه ریزی و استراتژی اولیه زیادی نیاز داشته باشد ، اما همیشه ارزش آن را دارد. هنگامی که محصولات و خدمات مناسبی را پیدا کنید که می تواند درآمد مکرر داشته باشد ، درآمد بیشتری برای هر مشتری به همراه خواهید آورد و زمان کمتری را برای دور زدن چرخه افراط و تفریط صرف خواهید کرد.

دسته بندی ها